25 augusti 2008

Mån 25 aug: Pump på sprillans nytt gym

Jag var nästan först ut med att testa nya SATS Stadshagen

55 minuter morgonpump

Nya SATS Stadshagen faller under kategorin "gym som är lika fräscha och hemtrevliga som ett vardagsrum". Här finns sedan tidigare SATS Sickla, och i viss mån även SATS Telefonplan. Att träna på ett gym som är rent och fräscht gör så otroligt mycket för träningslusten - även om vissa av nyss nämnda gym ibland riskerar lite för låg puls i atmosfären på grund av läget.



Imorse var vi ändå en ovanligt stor skara pumpare. Jag hade gjort hemläxan och ökade mina vikter - framförallt på bröst, rygg, och biceps. Det känns i bröstmusklerna och i mina armar. Jag känner mig matt och trött i dessa muskler och det är en känsla jag är helnöjd med.

Imorse, precis som pumppasset förra veckan på SATS Söder, var det folk som under passet gick tillbaka med sina viktplattor och brädor allteftersom. Sådant stör otroligt mycket. Jag stördes speciellt mycket under förra passet då jag hade min plats precis bredvid brädorna. Folk kom hela tiden under passet och ställde tillbaka sina brädor. Jag kan förstå att man har bråttom efter passet - men välj då en plats bredvid redskapen så störs inte alla andra. Att avbryta träningen under halva passet för att ställa tillbaka grejer innan vi är klara är respektlöst. Jag har hört instruktörer säga till om detta förut, men det var länge sedan nu - har ni gett upp gällande detta eller? Jag hörde precis talas om en incident då någon tappade en viktplatta på en deltagares huvud (som bröt näsan) under magträningen då denna "någon" skulle ställa tillbaka sina grejer trots att passet var långt ifrån slut. Sådana olyckor är så jäkla onödiga...

Även om jag var irriterad under passet är jag som en ny människa såhär efteråt. Jag är pigg och glad och energisk och livet leker. Det kan också bero på att jag gick och la mig klockan 18 igår kväll. Visserligen med tanken att gå upp lite senare på kvällen men jag övergav de planerna och sov vidare. Ibland är det fantastiskt skönt att bara ha sig själv att tänka på. Sig själv och sin egen träning! Och så jobbet såklart... är man nästintill egenföretagare finns jobbet alltid där. Jag ansvarar ju för min egen lön till 100%. Jobbar jag dåligt tjänar jag dåligt. Samtidigt som det är otroligt skönt att påverka sina egna arbetstider är det ett stressmoment som alltid finns på näthinnen. På väg från gymmet diskuterade jag och Coola Karin (nej, vi gör inte alltid allt tillsammans - men ganska mycket) hur skönt det vore att vara "hemmafru" (dock skulle jag gärna kalla det något annat). Då kunde vi träna, träna och träna. Och laga lite mat ibland.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den där hemmafrugrejen låter underbar! Läsa tidningen hur länge som helst på morgonen, nyduschad efter en härlig morgonrunda. Mmmm. Träna lite till. Peta sig lite i naveln. Baka gott bröd. Inte dumt alls :)

gullfot sa...

Haha, jag brukar tänka omvänt jag, hur skönt det vore om man HADE en hemmafru som fixade all markservice!! :-)

Felicitas sa...

Både du och Fredrika har en poäng där.. Tänk om man var hemmafru men hade en hemhjälp som skötte all markservice såsom tvätt, städning, matlagning, handling und so weiter?!! :)