29 augusti 2008

Fre 29 aug (forts.): Pulsspinning

Startskottet för helgen var 55 minuter långt och innehöll tre pulstoppar.

Fredagsspinning

Vi var fyra tappra själar som kämpade ikapp på första raden i spinningsalen i eftermiddags. Jag kan inte säga något ont om instruktören för han var så söt och snäll och musiken var helt okej den också. Allra bäst var det på slutet. Sista låten var 6 minuter lång och snyggt ihopmixad på två låtar. 6 minuter är ändå långt. Jag tog det som en utmaning för pannbenet och bestämde mig för att ligga på så hög puls som möjligt under hela låten. Det höll hela vägen. De sista 45 sekundrarna ökade jag kadensen och avslutade storstilat med en spurt. Efteråt kunde jag därför också äta en pad thai med gott samvete på opretantiösa Thai house wok på Hornsgatan. Nu blir det te i soffan framför Golden League- och Finnkamps-TV.

Glad och endorfinhög...

Grabben verkar trött redan innan han börjat träna...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, fan vad du mobbar grabben i den här bloggen :P.

Anonym sa...

ja du river, jag har de inte lätt! jag är tacksam för varje läsare som någon gång står på min sida! :-)

Puma sa...

River:
ja jag får mycket skäll för det. och för att jag aldrig diskar.

Grabben:
;-)

Anonym sa...

Du får starta en egen träningsblogg där du kan ge igen ;). Hur snabbt sprang du efter att bilden togs? Tusingar med snitthastigheter under 3:15/km eller milen joggandes under 40 min :P?

Anonym sa...

om det ändå hade varit så väl. får faktiskt kämpa lite för att komma under 4 min/km. man e ju inte 20 längre... :-)

(hade faktiskt en blogg en gång i tiden, men la ner när jag inte hade några besökare efter 3 inlägg :-)