02 oktober 2008

Fortsättningen på nummerlappsmysteriet

Det är otroligt roligt att blogga. Men ibland är det faktiskt ännu roligare. (Ja det går!)

Vem vet vi - men varför?

Jag har fått ett mail från bloggläsaren Johan. Han har fipplat och trixat och så gott som pusslat ihop nummerlappen som låg på marken i Berlin. Det är ett tresiffrigt startnummer med ett L före (hade alla ett L eller enbart de kvinnliga löparna?). Siffran i mitten är förmodligen en 8 eller 9 vilket betyder att startnumret är 999 eller 989. Om det är så vet vi vem som sprang. Men inte varför personen inte kom mycket längre än till start.

Johan löste nummerlappsmysteriet.
Vem vill fortsätta detektivarbetet?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har fattat det som att de kvinnliga löparnas nummer började med F. Jag kan inte hitta några som började med L....men jag kanske letar på fel ställe. Ska rota vidare, detta var kul!

Anonym sa...

Aha, det är nån som skulle sprungit Mini-Berlin-maran! L 989 var med och sprang in på 20 minuter ungefär. L999, en 12-årig spillevink, däremot har ingen sluttid alls. Vad kan ha hänt???

Anna (Orka mera) sa...

nämen gud vad spännande! fortsätter du med sånna här inlägg kommer min dotter att bli en trogen läsare, hon vill bli detektiv :)