01 oktober 2008

Ons 1 okt (forts.)

Jag är inte sjuk. Jag är inte sjuk. Jag är inte sjuk.

Jag är inte sjuk (jag har för fan inte tid att vara sjuk)

Skyndade till Pias spinningpass på Hötorget efter jobbet - för mig är Pias 55 minuter höjdpunkten på hela veckan. I alla fall på min pulskurva. De vanliga stammisarna på första raden var där. Och VeckoRevyn-Terese var där. Jag och Nilla satt på andra raden och trampade och kanske var det platsen som gjorde skillnaden.

Det var inte sådär magiskt idag. Kanske var det cykeln jag valde. Eller så var det bara det att jag under uppvärmningen kom på mig själv med att känna en irritation i halsen. Ett antågande halsont som blev mer påtagligt när pulsen drogs upp. Därför höll jag igen. Och när jag håller igen blir det tråkigt.

Nu ligger jag hemma i sängen, dricker te och kollar TV. Jag är inte sjuk. Jag gör detta i förebyggande syfte. Jag har inte tid att vara sjuk. Det är ju oktober - min revanschmånad!

4 kommentarer:

Susanna sa...

Sov ordentligt inatt (om du hinner) så får vi hoppas att alla känningar är borta imorgon bitti!

Anonym sa...

Jag är också en sån som prenumererar på första parkett (helst) =)

Löpning & Livet sa...

Ni, inte blir sjuk nu! Drick te, ät glass och vila, det brukar ju funka för mig :)

Karin sa...

Hallå där! Du är FRISK! Det var nog bara ventliationen där bak, klart man ska hålla till längst fram! Sov gott nu så kommer du känna dig prima imorgon! Kram