01 oktober 2008

Ons 1 okt: Mjölksyra i benen

30 minuter räckte för ordentlig mjölksyra!

Benträning

Jag trotsade regnet och gick till gymmet på lunchen. Effektiv benträning stod på schemat och det blev få övningar - men många set.

1. Benböj mot pilatesboll/vägg. 15, 30, 40 reps kombinerat med jägarställning i slutet av varje set. Bränner skönt i låren!

2. Bäckenlyft med fötterna på bosuboll i första setet, med fötterna på pilatesboll i ett hörn i andra setet, och med fötterna på pilatesboll mitt på golvet i andra settet. 15 reps. Det sista setet brände i hela benen, de andra 2 mest i rumpan.

3. Liggande benpress i maskin - my favourite! 8 reps de 2 första seten, 10 reps de 2 andra seten och 15 reps de 2 sista seten.

Nu bränner det rätt så bra i benen. Det var väl en bra uppladdning inför Pias spinningpass på Hötorget ikväll!

2 kommentarer:

Sofy sa...

Oj.Du är stark som en oxe!

Min löpcoach har gett mig ett spännande gympass till denna veckan. Det ska utföras typ 40, 50 och 60 reps av övningar som tränar löpmuskler. Jag känner redan nu hur det svider!!!

(fatta grym du kommer vara i pisterna i vinter!)

MarathonMia sa...

Då är benen starka och klara för 3 terrängmilar... Är jag tjatig?

Förslag: 18:e eller 19:e oktober.
Annars kan vi väl ta en mil i veckan? :-)