22 oktober 2008

Ons 22 okt: Styrketräning för axlar och biceps

Ville inte riktigt. Men gjorde det ändå. Jag är stolt, men inte nöjd, som Per Nuders nya bok heter.

20 minuter...

Halva jobbstyrkan trängdes på det lilla jobbgymmet under lunchen. De flesta hantlarna var upptagna. Maskinerna likaså. Men cc:n var ledig och jag körde axeldrag till hakan i den. Det är lättare att få till en naturlig och mer effektiv rörelse med fri stång - men man tar vad man har.

Jag lyckades roffa åt mig några hantlar och körde en kombination med axelövningar åt olika håll. Även om jag bara gjorde 8 åt varje håll brände det ordentligt på slutet eftersom kombinationen innehöll 3 eller 4 olika varianter. Ett bra superset alltså.

Mot slutet körde jag hammercurls med tung vikt och superset med hammercurls och axellyft åt sidan med något lättare vikt. Sedan fick jag nog av alla människor som trängdes på den där pyttelilla ytan så jag gick därifrån. Jag fick 20 minuters bra träning i alla fall. Och den blev av!

5 kommentarer:

Karin sa...

Haha, det där med straffträning kanske är nåt att satsa på ändå? Bra jobbat att du tog dig dit, stolt ska du vara! =)

Cizzi sa...

Bättre med lite träning än ingenting =)

Slow-Eva sa...

bra kämpat! Du är duktig!!

Erika sa...

Bra jobbat trots brist på motivation och en överfull träningslokal!

Anonym sa...

lite är bättre än inget, det är min melodi!