21 oktober 2008

Tis 21 okt (forts.): Styrketräning för rygg och bröst

Lunchträning: check!

Lyxlunch

Jag tog mig friheten att rucka på min effektivitet under lunchen. Offrade 12 minuter på att gå fram och tillbaka till SATS. Det är mycket roligare att träna där än på jobbgymmet. Och träning måste vara rolig. Ja, oftast i alla fall.

Rygg och bröst stod på schemat. Sittande rodd med millimeterprecision under utförandet, stående rodd och sedan rygglyft på golvet. 3 reps av övningarna. 12 till 15 repetitioner. Jag lyfter inte så tungt vad gäller rygg. Vågar inte. Vill inte göra fel och riskera skador. Ryggar är läskiga saker. (Knän också!)

Rygglyft

Vad gäller bröstträning vet jag vad jag ska köra. Jag har ett stående schema och tycks aldrig tröttna. Det är mycket ovanligt för att vara mig. Supersets med liggande bröstpress och flyes med hantlar och så bröstpress med stång på det. Dessa övningar kan man inte misslyckas med - vad gäller träningsvärk. Särskilt inte de där flyesen!

Inga kommentarer: