05 februari 2009

Tor 5 feb (forts.): Vinterpromenad

God jul!

666

67 minuter i 60% av maxpuls. Och säkert 6 komma någonting kilometer också. Det ger trippel i sexor. Vinterpowerwalken på kvällskvisten var underbar. Det snöade stora bollar från himlen och det kändes mer som december än februari. Jag och min trogna fyrbenta kompanjon Trixa gav oss ut i Erstaviksskogen och det var inte förrän hunden åkte på baken nedför en backe som jag förstod hur halt det var. Snön lyste upp fint och jag som utvecklat mörkrädsla tänkte inte en enda gång på vampyrer eller vildsvin. Även om jag trillade en gång, och nästan trillade 3 gånger, så var det inte en lika dramatisk powerwalk som förra veckan.

Den trogna följeslagaren gnäller inte som Grabben
när jag vill ha sällskap!

Nu ska jag spendera kvällen i sängen framför TV:n. Jag längtar verkligen till helgen och en riktig sovmorgon!

7 kommentarer:

Anonym sa...

det är den femte februari idag ;)

Puma sa...

eh ja?

Anonym sa...

" Det snöade stora bollar från himlen och det kändes mer som december än januari."

Anonym sa...

"det känns mer som december än januari"

Puma sa...

jaha ni menar såååå. har ändrat nu :-)

Anonym sa...

om trixa kan ta tiden och ta kort med mobilen också så blir jag arbetslös! ;-)

Miss Agda sa...

Vad fin Trixa är!!