18 april 2007

Ons 18 apr: Högpulsträning

Jag erkänner - jag fuskade imorse!


Pulsspinning

Det blev ingen morgonjogg imorse. Inte ens en morgonpromenad. Det var för skönt att sova helt enkelt, och ibland måste man tillåta sig det också (dessutom regnade det imorse).

Men det jag inte gjorde på morgonen tog jag igen på kvällen. Det var konditionsdag på SATS och pulsspinningen på Zenit bjöd på dubbla instruktörer (rödhåriga Jessica och dreadlocks-Lina). Det blev intervaller passet igenom med pulstoppar på mellan 85-90%. Svetten droppade och vattnet i flaskan tog slut alldeles för fort. Men det var sååå skönt (det är det alltid)! Pulsspinning måste nog vara det bästa som finns!

Proteiner

Jag har fått dille på det här med kesella och hade en burk med mig i väskan idag som jag åt till mellanmål. Med hallon såklart. Ganska gott, men godare när det kommer direkt från kylen! Nu ska jag surfa in på Gymgrossisten och kolla runt bland proteinerna där. Dessutom blir det kyckling och broccoli till middag... sedan måste jag nog gå och köpa mer kesella...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättebra att du äter kesella med bär istället för med Funlight! Bara en massa onödigt sötningsmedel.

Det naturliga är det bästa!

Anonym sa...

Säg till mig om du hittar något bra proteinpulver. :)

Anonym sa...

vad kul med pulsspinning =) körde ett pas för några timmar sedan. skulle verkligen vilja testa passen på sats men det finns inget här.

kesella och fun har jag tröttnat på. jag föredrar mosade bär och lite sötningsmedel. går ju lika bra med socker men det blir lite knastrigt då. haha. annars föredrar jag whey-80 från gymgrossisten.

Anonym sa...

Yesss, pulspasset igår var verkligen helt suveränt =) Jag bokar helt klart in nästa vecka igen & hoppas att det körs en riktigt tuff intervallklass!