17 april 2007

Tis 17 apr: Morgon- & kvällsträning

Gårdagens benträning bjöd på tunga ben idag. Därför var det extra skönt att "gå av" lite bentrötthet, både imorse och senare på kvällen.

Morgongång

Morgonstund har guld i mun heter det. Och nog bjöd denna morgon på guld i form av lite solsken, trots att väderleksrapporterna spått regn.

Liksom igår så blev det en morgonpromenad av morgonens planerade jogg. Men det är nog så bra det. Kanske även lite bättre för fettförbränningen eftersom det är en lågintensivare form av träning. Jag gick runt Tanto för att komma bort från bilbruset lite (50 min blev det), och där mötte jag även Kayo. Hon var ute och powerwalkade och hade verkligen lagt gasen i botten!

Kvällskinesis

Jag körde ett kinesispass ikväll. En slags styrketräning i cirkelform. Det är ett pass med runt 12 deltagare som leds av en personlig tränare och sker i intervallform. Skitbra faktiskt! Man övar både styrka (självfallet) men också balans och en massa massa teknik (där kommer PT:n väl till pass). Lite roligare än en bodypumppass (och definitivt mer personligt!).



Kvällsgång

Kinesisträningen slutade kl 19.00 och den tiden är helig TV-tid. Då är det ju Anna Skipper som är kung (nja, drottning snarare) i rutan! Jag hade planerat in 50 min crosstrainer men där kan man inte höra ljudet på TV:n så det fick bli 50 min rullband istället. Jag hade med mig mina halvnya joggingskor med de väldigt nya inläggen (för att "gå in dem") men de är fortfarande obekväma. Foten kommer liksom för högt upp. Så det blev skavsår på nytt...

Jag varierade hur som helst gång med 0% incline på 7.0 km/h med incline på 3-5% på 6-6.5 km/h (variera måste jag, annars blir det tråkigt) - och allt med Anna Skipper i lurarna. Perfekt!


Kesella


Sporty Spice tipsade mig om att äta kesella med några droppar Fun Light i, för att jag skulle få upp mitt proteinintag. Ett superbra tips, men som jag modifierat lite. Jag hade nämligen ingen Fun Light hemma - men däremot frysta hallon. Så jag tinade upp några stycken och blandade dessa i min kesella. Det såg supersmarrigt ut - och var faktiskt jättegott!

10 kommentarer:

Anonym sa...

anna skipper?? menar du allvar?? hon är ju inte ens utbildad dietist! hon är bara retoriker! PS Jäkla fin blogg förövrigt!!!

Puma sa...

Sanna - trots kritiken mot henne så tycker jag att det är ett inspirerande program. Jag tar fasta på vissa av hennes råd men generellt så tycker jag att det inspirerar mig till att äta nyttigare, speciellt när man ser till deltagarnas resultat. Och det är just det som är det viktigaste för mig - inspirationen. Sedan om allt skulle vara bluff och båg alltihopa så gör det inte så mycket (så länge jag inte vet om det) för programmet har ju ändå gjort sin nytta - som inspiration!

Sporty Spice sa...

Måste nog hålla med Sanna, jag gillar inte heller Skipper. Hon slänger tex ut microvågsugnar för att de är farliga. Inga belägg har hon heller. Nåja, tur att smaken är olika.

Jag brukar oxå röra ner bär i kesellan och ställa i frysen en liten stund. Den fryser inte till men blir kall och "glassig". Jag ska tänka ut fler kesellafavoriter och lägga på min blogg.

Anonym sa...

Var tränar du kinesis..? Låter ju hur kul som helst :)

Jag tycker oxå att det är rätt intressant att kolla Skippers program. Mest för inspiration för att hitta nya matvaror o.d., även om allt hon påstår inte är 100%.

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Å du tjejen! Vill du piffa upp Kesellan ännu lite till... häll i några droppar av mineralvatten i den och rör om, innan du har i frukten.... då blir det inte så "grynigt" som annars. Detta är även ett tips om man vill göra sås på Kesella!

Puma sa...

YTZ:
Kinesis finns på Zenit!!!
(angående pulsspinningen idag så är det temadag på sats med just kondition som själva temat, så de kommer att köra med 2 instruktörer och det är även mer-folk-än-vanligt-varning på kön. oj oj det där var en lång mening.)

NILLA:
Åh det är så bra med tips! Tackar!!
Jag har blivit helsåld på kesella nu!!

Anonym sa...

OKI, jag ser till att vara där PRICK 16.30 när de släpper biljetterna ;)

Anonym sa...

Kesella kan man göra mycket gott på!! Jag brukar blanda i senap! Eller köttochgril krydda! bir härligt gott till lax, kyckling eller kött!! smälter gott när man lägger på det! känns riktigt lyxigt fast det är toknyttigt!!!

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med dig om Anna Skipper. Tycker att det är jätteroligt att kolla på hennes program, och varje gång jag kollar blir jag lika motiverad, inspirerad och fascinerad. Fascinerad över resultaten alla får. Skulle gärna se lite fler uppföljningar för att se hur det går för alla, om dom har blivit ännu smalare eller om dom har gått upp i vikt igen.. :)

Anonym sa...

kesella är även gott på fruktsallad

/pf