19 april 2007

Tor 19 apr: Fuskträning

Jag erkänner. Jag har fuskat - igen!

Vila?

Det stod vila på schemat idag. Men det höll inte. En vän till mig som är icke-SATSare har länge velat prova på SATS dans och eftersom ett sedan länge inplanerat eftermiddagsmöte blev inställt sedan några dagar tillbaka så passade vi på att dansa. På mysgymmet (för att det är så litet) Tule. Men att dansa är inte att jättefuska tycker jag. Det är ju inte så att man får mjölksyra någonstans (fast det stramar fortfarande väldigt mycket på baksidan av mina lår). Men det där beror å andra sidan på hur bra man dansar. Jag är inte så bra på dans. Det är lite för mycket koordination. Lite för lite raka rör. Men det är förbaskat roligt ändå! (Och trots att jag inte hade för avsikt att ge allt så rann svettdropparna ändå)


Mat?

Det är dags för min bekännelse nummer två: dagen har varit riktigt skräpig när det gäller maten. 2200 kcal har det blivit (eller runt 2000 med dansen inräknad). Det är några hundra kalorier ifrån mina 1500 Viktklubb-kalorier. Men så har det varit en riktigt lång dag också! (Jag är egentligen inte så upprörd av antalet kalorier, snarare vad de består av!)


Den börjar bra. Frukost i sängen med två kokta ägg och ett glas fullkornsvälling. Så har frukosten sett ut hela veckan och jag står mig bra på det. Hungern slår in precis lagom till lunch. Idag äter jag frukost lite tidigare eftersom jag pluggar på torsdagar. Så vid 10.30-tiden knaprar jag på en halv Naturdietbar som blivit över sedan någon gång i helgen. Hasselnötssmak. Det låter godare än vad det är.

Så lunch vid 12 och jag äter en pastasallad vilket jag inte ätit på evigheter och känner mig alldeles proppmätt. Pasta liksom, det existerar inte i mitt liv längre. Jag kan inte komma ihåg när jag åt vanlig vit pasta sist, och fullkornspastan ligger ganska orörd i mina hemmaskafferier.

Under eftermiddagen lyssnar jag till en väldigt intressant föreläsning om grävande journalistik men matkoman slår in och jag försöker med både ett glas nypressad apelsinjuice och en tjugofemgrammare guldnougat. Jag lyckas sådär och några timmar senare hittar jag ännu en Naturdietbar med chokladsmak (mycket godare). Man ska ju äta var tredje timme försöker jag påminna mig och jag känner mig nöjd med att jag åtminstonde fått med mig någonting ätbart i min väska.


När alla lektioner är avslutade har jag lite dötid innan jag ska träffa väninnan på SATS för kvällens danspass. Det regnar ute och jag känner inte för att gå i affärer med min stentunga väska så jag sätter mig lämpligt nog på ett café. Thelins konditori. Livsfarligt! Är omringad av smarriga tårtor och fantastiska bakverk och suktar men nöjer mig med en rabarber- och gräddte. Och en chokladboll. Oops.

Träningen går bra och efteråt rusar vi vidare till ett kvällsmingel och det blir inga proteiner alls efter träningen utan bara kolhydrater i form av ett glas bubbel. Jag förtränger att kroppen börjar bli lite småhungrig till klockan är runt 23 och jag sitter på tunnelbanan på väg hem. Det har börjat snöa nu och vädret är allmänt jävligt. Jag småspringer hem från tunnelbanan och försöker analysera vad som finns i kylen och konstaterar dystert att utbudet är magert men att det får bli två grova smörgåsar med en tjock, tjock skinkbit (mina proteiner!) och ett stekt ägg. Och så lite Valioyoghurt med Paulúnmusli. Medan jag äter min mackmiddag fyller jag i Viktklubbsdagboken och inser att morgondagen i alla fall inte kan bli sämre än den här. Den har ju bara varit fylld med choklad och oriktig mat!

1 kommentar:

Sporty Spice sa...

Se det som din "slarvdag" och ta nya tag imorgon. Själv skriver jag matlistor och planerar maten och mellanmål in i minsta detalj när jag vet att dagen kommer att bli stressad och på språng. Då har jag alltid proteinpulver i en shaker, morots- och selleristavar och en burk tonfisk i väskan. Just in case.