24 september 2007

Mitt Val Sport & Mitt Val Amino

Mitt val. Rätt val?

Piller

Jag äter inte piller. Jag försöker inte ens. Jag vet nämligen att jag kommer att glömma stoppa dem i munnen efter tre dagar.

Men jag vill ju gärna ha den utlovade effekten av piller. Om det nu är antibiotikapiller (inte ens de kommer jag att ta när jag behöver det) eller vitaminer och mineraler.

Kanske borde jag försöka komma ihåg?

Jag läser om de olika pillerna från Mitt Val (säljs på apoteket) och tycker att Mitt Val Amino och Mitt Val Sport låter lockande. I alla fall låter effekten bra. Om de nu "funkar". Är det någon av er som är pillertrillare? Som kan hissa eller dissa?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har hört att vi egentligen inte behöver extra mineraler och vitaminer utöver vår kost, och att det däremot kan vara skadligt att käka extra. Vet inte om det stämmer men av princip satsar jag mer på maten än att fylla på extra efteråt.

Anonym sa...

Pillertrillare vill jag nog inte kalla mig men jag äter Mitt Val Sport (bra med extra anitoxidanter när man tränar, bland annat). Omgea 3 (äter ingen fisk). Samt krom-tillskott, nyligen börjat äta eftersom det kan hjälpa mot sötsug.

Anonym sa...

...och neä jag skriver en del i mitt jobb men inget kreativt skrivande om man säger så. Tack för komplimangen dock! :-)

Anonym sa...

Jag är ingen pillertrillare. Faktum är, kroppen behöver inte ens en tillstymmelse av tillskott av vitaminer, mineraler etc så länge man äter en halvt vettig kost. Det är en upphausad och överdriven hype att man ska behöva knapra olika tillskott.

Ät mat istället. :)

Förvånas dessutom hur folk kan tycka raketer är viktigare än spinningkonvent. Hur tänker de?

Anonym sa...

Om du äter en varierad kost så behöver du antagligen inte några tillskott. Men om du ändå känenr att du vill ta extra vitaminer och mineraler är det viktigt att du väljer en sort som innehåller alla vitaminer och mineraler. Annars kan det bli obalans mella vissa vitaminer/mineraler då vissa hämmar varandra osv.

Anonym sa...

är verkligen ingen pilelrtrillar, tar en lavedon vid starten av den där hemska veckan, en gång i månaden! men jag har faktiskt tänk ge KROM en chans. hört så mycket bra om det, av bekanta som testat, så jag ska ge det en chans. är mycket skeptisk mot piller, men vill, precis som du, ha de utlovade effekterna! så man får väl ge det en chans?!

Anonym sa...

Jag glömmer också jämt bort de där pillrena... de enda jag kommer ihåg är såna som hjälper vid smärta (då brukar man på nåt sätt påminnas när det är dags...). Jag har provat diverse men bara resulterat i en massa burkar i skafferiet som trycks längre o längre in i hörnet...

Anonym sa...

nej, inga piller för mig! är till och med rädd för ipren och undviker det så mycket som möjligt. har hellre väldigt ont än tar en tablett. :P haha.

Anonym sa...

Piller och piller, jag är kroniskt rädd för läkemedel men äter "dåligt" (det blir ofta en burk tonfisk stående vid diskbänken på jobbet till lunch och även ibland till middag) så min kropp behöver hjälp med tillskotten. Alltså; efter inrådan av min läkare käkar jag "Vitamax Kvinna" från Vitamex AB och "Omega-3 Kvinna" från Multiplex. Om inte annat så har mina naglar slutat skiva sig och gå av och mitt hår är glansigare. Alltid något, eller hur? ;)

Egentligen tror jag på en sund och varierad kost! Tallriksmodellen, ja tack! Lycka till!