26 september 2007

Muffins

Jag sitter och äter en kardemummamuffin från 7 Eleven.

Mat

Jag tycker det är lite dumt att sådant jag gillar är det absolut sämsta. På min topplista finns muffins (höga muffins med krispig yta och mjukt, mumsigt inre), jasmineris (äts med fördel som det är - tillbehör, dvs sås och sådant, behövs inte) och tortellini (utan tomatsås. Jag måste vara den enda i världen som avskyr tomatsås).

Nyttigt? Nä. Verkligen inte.

Visst, jag gillar kikärtor, babyspenat och kyckling också. Men de tar inte hem några pallplatser hos mig. Jag gillar kolhydrater som är snabba som sprinters. I'm sorry.

Eller nä. Jag är inte ledsen. Och jag tänker inte i "unna mig"-perspektiv. För jag tycker det är självklart att jag ibland ska kunna äta det som jag tycker är gott (både babyspenat och jasmineris alltså). Lika självklart som det är att träna ofta och mycket.

Ikväll ska jag till exempel lubba gärnet någonstans. Då kan det vara bra med muffins, väl? Och notera vattenglaset på bilden. Jag tänker minsann på både kolhydrater och vatten!


Jag är varken först eller sist med att skriva om unna-mig-syndromet och matvanor. Jag läste nyss Fredriks take på det hela. Och håller med!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Muffins är grymt gott! En gång i tiden hade jag ett recept på nyttiga sådana med proteinpulver i, men det är long gone nu tyvärr.

j sa...

kloka tankar!

Anonym sa...

Åh muffins är galet gott. Men tyvärr tycker jag många man köper ute (speciellt på 7-11) är alldeles för torra och äckliga. Hembakta blåbärsmuffins är bäst :)

Puma sa...

gymglam:
nej!!! det receptet måste du leta upp!! :-)

josefine:
ja, de klokaste är de bästa.

ms:
jag gillar faktiskt 7/11-varianten. men ibland kan de vara lite för feta och då är det inte så roligt längre. det finns faktiskt en galet god variant på min lokala konsumbutik också (av alla ställen) men de är så sjukt dyra så de köper jag inte så ofta. lika bra det. :-) hembakta är bra ja, men då ska man ju ha en ugn också... fast som sagt, lika bra att jag inte har det heller för då skulle jag baka muffins jämt.