29 oktober 2007

Mån 29 okt (forts.): Box & Biceps

Eftermiddag. Dags för mer härlig och endorfinväckande träning!

Box

Eftermiddagen gick åt till att vara frustrerad över en betalning på Ebay som gått vilse. Inte bra. Men sedan laddade jag om med en Starbar och så var det dags för boxpass.


Förra veckans måndagsbox var strålande roligt. Idag var det fortfarande roligt, men det gick inte lika bra. Jag gick inte till 110%.

Ska jag fortsätta boxas (klart jag ska!) borde jag dessutom skaffa mig ett par egna handskar. SATS-handskarna stinker så in i bomben och dessutom måste man alltid se till att vara först vid handskväggen för att få tag på ett par i passande storlek. Det kan vara värt några futtiga hundralappar för händer som inte stinker kattpiss...

Biceps och triceps

Efter boxen var det dags för biceps och triceps. Okomplicerat och bra (relativt med andra muskelgrupper).


Jag körde bicepscurls med stång (två set på 16kg och 12 reps, ett set på 18.5kg och 6 reps) och hammercurls (två set på 7kg och tio reps, ett set på 8kg och fem reps).

Sedan triceps. Pushdowns i kabelmaskin med stång (ett set på 12.5 kr och 15 reps, ett set på 15kg och 12 reps och ett set på 17.5kg och 6 reps), sådana där tricepscurls över huvudet med stång (tre set, 11kg och 12 reps) och till sist pushdowns i kabelmaskin med rep (det blev bara ett set på 11kg och fyra ynka reps).

Summa summarum

Dagens träning har resulterat i runt 100 träningsminutrar och strax över 1000 kalorier. Jag var lite darrig i armarna på vägen hem från gymmet men jag är pigg i benen och kan tänka mig en joggingrunda till. Grabben tycker att jag bör avstå och han har nog rätt...

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag förundras över din ork... blir du inte övertränad?

Puma sa...

Mary:
Jag älskar att göra det jag tycker är roligt. Så enkelt är det! :-)
Klart det finns risk för överträning, men jag tycker jag är rätt så bra på att vila också. Känner jag att kroppen inte är med - ja då försöker jag lyssna.

Anonym sa...

får nog hålla med din grabb11 100 minuter på en dag räcker gott och väl! du får faktiskt lov att vara lite rädd om dig *pekpinnar i all välmenighet*!!! men fasen, tänk att det ska vaar så svårt att säga sånt till sig själv som man äger till andra!? haha själv begriper man aaaaaaaaaaaaaldrig varför man inte kan träna en gång till samma dag! =)

Anonym sa...

efter grabb ska det vara 2 utropstecken inte "11" (!!) =)

Anonym sa...

Skönt med den där darrande känslan. Jag brukar inte kunna använda en penna efter mina boxpass. Haha.