02 november 2007

Fre 2 nov: Morgonjogg i motvind

Imorse var det på håret.

Morgonjogg

Det gick bra att vakna. 05.45. Kände mig ganska pigg när jag öppnade ögonen. Men fasen vad svårt det var att kliva upp!

10 minuter senare stod jag ändå på fötterna. Drog på mig både underställströja och vantar tillsammans med med övrig löparstass.

Och så ut. Satan i gatan vad kallt det var! Och vad det blåste! Jag och grabben hann gå 50 meter, innan jag sa:

- Du, ska vi gå hem och sova igen?
- Okej, sa grabben utan att behöva vidare övertalning.

Och så började vi faktiskt gå hemåt. Vi hann till och med se ytterdörren när grabben frågade:

- Men du, vad ska du nu skriva i bloggen?

När jag inte hade något bra svar på den frågan hade vi inget annat val än att fortsätta joggen. Trots kyla. Trots blåst och motvind.

Men nu sitter jag här, en morgonjogg rikare och väldigt nöjd med mig själv. Sitter i soffan med lite morgon-TV i bakgrunden, DN framför mig och ett tomt glas som en gång innehöll en proteinshake på vaniljsojamjölk, banan och proteinpulver. Det har, trots allt, varit en bra start på helgen (för fredagar får väl ändå räknas som helg?)

Summa summarum

30 minuter 19 sekunder (en minut långsammare än i måndags): snittpuls 76%, maxpulsnotering 85%, antal kcal 340.

8 kommentarer:

Prralin sa...

Tur du har bloggen! ;)

Anonym sa...

usch, jag gick till tvättstugan nyss och höll på att frysa ihjäl. Beundransvärt att ni gav er ut ändå.

Anonym sa...

Oj, dig är det verkligen fart på! Ska du inte springa Tömilen, förresten? Den går nästa helg vid KTH.

Puma sa...

Prralin:
Ja, en jäklans tur. Haha. Därmed borde alla som inte "orkar" träna skaffa sig en blogg med lika många jäkligt braiga och fantastiska läsare som jag har!

Mary:
Haha. Ja i tvättstugor är det alltid kallt. Men det är lika jobbigt att gå dit, oavsett om det är kallt eller inte. Snart har du iaf rena kläder" :-)

Elin:
Som jag skrev på din blogg: "tjao". Kanske. ;-)

Anonym sa...

Ditt ambitiösa stycke! ;) Jag hade också planerat en morgonjogg, men sov mig igenom den... Jag skyller på att jag gick upp 04.15 igår. :D

Anonym sa...

Vad duktiga ni var som fortsatte i alla fall!

Anonym sa...

kan undra varför jag fortsatte, jag har ju ingen blogg ... alltså inga måsten ...

Anonym sa...

härligt att du har bloggen!! vad skulle du ta dig till utan den!! hihihi den är bra at ha som motivation!! =)