08 februari 2008

Fre 8 feb: Styrkebesked!

Jag trodde jag tappat allt. Men muskelminnet sade annat.

Spinning!

Jag packade väskan imorse, osäker på om det skulle bli någon träning ikväll. Jag bokade in mig på kölista till spinningen på SATS Hötorget. Lyckligtvis var det många som i sista minuten valde annan after work istället för träning - så det fanns en cykel över till mig med.

Det är något skönt avslappnat med träning efter jobbet på en fredag. Det spelar ingen roll hur trött knoppen är efter en veckas jobb - det är som om kroppen vill rensa ut slaggprodukterna från veckan som varit.

Dagens instruktör var ny för mig. Mitt omdöme är att hon inte var dålig, vilket är ett högt betyg för att komma från mig. Musiken var bra, stundtals mycket bra och med toppar som var skitjäklasuperdunderbra. När Robyns Englandsetta "With every heartbeat" dundrade ut genom högtalarna ville jag aldrig sluta trampa.



I mitt tycke uppstår den perfekta peppningen när instruktören balanserar hård och sträng med snäll och ödmjuk. Går man får mycket åt något håll blir det fel. Instruktören idag spelade tidvis för hårt på den stränga lyran och tappade lätt ödmjukheten. Det var lite för mycket "här sitter jag och det är jäkligt tungt och vad gör ni?". Och jag undrade hela passet igenom vad det var för ögongodis som satt uppe i hörnet för hennes blickar fastnade ideligen där uppe...

Men som sagt - jag gillade musiken. Och jag gillade upplägget: backar. Det var ett perfekt pass att komma tillbaka till och trots att benen töntigt nog hade träningsvärk från gårdagskvällens twiststep var de hungriga på pedalerna. Och vilket styrkebesked de kom med! Nu vill jag spinna mer och mer och mer och mer och...

7 kommentarer:

j sa...

musik som får en att ge det där lilla extra är underbart!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Bra va vi! bäst om du frågar mig *s*

Puma sa...

Nilla:
vi är väl alltid bäst?

Josefine:
ja det gör sådan otroligt stor skillnad!!

Anonym sa...

Tjenare...
Jag bara måste berätta om en sjukt nice löprunda som jag va ute på idag. Jag drog iväg runt 16 tiden här i falun och det gick så bra att springa idag så det var helt sanslöst. Jag ska ju också nämna att jag hade Madonnas superskiva "Confessions on a dancefloor" i min mp3. Jag tror inte att det finns någon bättre skiva att löpträna till. Det gick så bra att springa idag så det blev 15 km cirka....så nice..

ha de

www.klabbesworld.blogg.se

Anonym sa...

Låter som ett skönt pass. Härligt!

Anonym sa...

Jaaa!! Spinning är grymt! Jag är helt beroende! :) Sen så vill jag ju hinna med löp- och gymträning också.

Härligt att du är frisk igen!

Anonym sa...

När jag kommer till Stockholm i slutet på Mars så är det du och jag som kör ett spinningpass ihop. Vad säger du?