07 februari 2008

Tor 7 feb (forts.): Hemmaträning!

Gräset är inte alltid grönare på andra sidan. Ikväll var det grönast hemma!

Twiststepträning

Inspirerad av Emliscious drog jag fram min twiststepper och körde på framför Gordon Ramsey på Kanal 5. I början gick det väldigt långsamt. Klockan visade på sju minuter och jag var lika uttråkad som början av Kitchen Nightmares var långsam. Men sedan kickade det igång. Både tiden och programmet. Jag svettades ikapp med kökspersonalen i programmet och pulsklockan noterade 75% av maxpuls vilket jag tycker är helt okej för att inte göra annat än vara hemma och kolla på TV. Ofta tänker jag inte på att man kan träna hemma. Gymmet är bättre, där är gräset grönare. Men i min lägenhet ikväll var gräsmattan både tjock och tät. Jag borde helt klart kolla mer på TV!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen du idée alls! Träna framför massa bra tvprogram! Fast jag drömmer om en crosstrainer framför tv´n. Fast allra helt ett löpband hemma! :-)

Anna (Orka mera) sa...

Jag är sämst på att träna hemma. Först och främst blir det aldrig av och om det väl skulle bli av så känns det inte på riktigt... eller så ringer telefonen, eller så vaknar nått barn...eeeeh, nej jag fördrar gymmet eller ute. Även om jag verkligen förstår poängen med att kunna träna hemma. Bra jobbat förresten!

Slow-Eva sa...

man blir ju riktigt sugen på en stepmaskin men.. jag har ju ingen teve så det skulle vara rätt bortkastat då.. Stå framför en tavla och stepa skulle nog inte vara samma grej :)

Em Löfgren sa...

hihi kul att man kan inspirera!! älskar steppern!! och nästa vecka startar Nina Pihl, TopModel, Greys... ujjuj vad mycket TV/tramp-tid!! =) hahaha!!!