07 februari 2008

Tidningsställ!

Jag har sprungit på världens bästa grej! Typ... nästan...

Var tar tidningarna vägen?

För någon månad sedan presenterade jag ett delikat problem här på bloggen. Vad ska jag göra av allt bra innehåll i de tidningar jag har?


Jag fick många svar: ställa i tidskriftssamlare, klippa ut och sortera i pärmar, spara men rensa lagret en gång per år...

Jag tycker det där med att klippa ut och sortera är bra. Speciellt recepten från Laga Lätt. Och styrkeövningarna från Fitness. Men... vissa tidningar kan jag bara inte slänga. Grabben har till exempel en grej för resetidningar med snygga omslag. Han har en hel bunt liggandes helt olästa - fortfarande inslagna i plast - som han köpt bara för framsidans skull.

Nu vet jag vad jag ska göra av dem! Jag var nämligen på Ikea idag.

Jag har varit på Ikea förut - och letat tidningsställ. Men inte hittat det jag letat efter. Det gjorde jag nu. Någon smart Ikeaanställd hade helt enkelt satt upp en "Grundtal stång" med en tavellist och voilá - precis ett sådant snygg tidningsställ som jag vill ha. Man får plats med många tidningar, och man ser vilka tidningar man har uppe!


I ett sådant ställ kan jag samla resetidningarna för att göra grabben glad, Laga Lätt för att påminna mig om de senaste numrens läckerheter och Fitness Magazine för att inspirera mig lite framför TV:n.

6 kommentarer:

Anonym sa...

snyggt!

Ebba sa...

Supersnyggt och smart!! :)

Sofy sa...

Smart. Bra där!!

Anonym sa...

Smart och snyggt. Dom där IKEA, dom kandå hitta på massa finurliga lösningar.

Anonym sa...

Snyggt! :)

Anonym sa...

Tack för ditt bra tips! Håller på och letar efter tidningsställ men nu vet jag hur jag vill förvara mina tidningar på ett snyggt och enkelt sätt.