08 februari 2008

Snygga ben

Att titta på Let's Dance är som att åka på en resa till avundsjukans värld.

Svarvade spiror

Medan grabben är borta och lirar hem lite pokerpengar (det var väl så vi sa grabben?) sitter jag hemma och kollar Let's Dance. Sitter är ordet. Funderade på att motionera twiststeppern men tänkte att spinningpasset för några timmar sedan får räcka för nu.

När jag tittar på de dansanta paren (vissa mer dansanta än andra...), passande nog klädda i kortkort ikväll, slås jag av hur välsvarvade ben de har. Då menar jag inte bara proffsen typ Carin da Silva eller Martins Cecilia. Även amatörerna har oförskämt snygga ben. Mat-Tina till exempel (som även hade grym frisyr och stenkoll på fötterna ikväll).

Välsvarvade ben står även på min önskelista. Tyvärr har jag ärvt pappas lår, så det lär aldrig bli några snygga ben á la Tina eller Carin da Silva för mig. Jag har snarare ett par fotbollsstubbar till ben. De passar bättre för benträning än i kortkort tyvärr. Allra, allra helst vill jag ha ben som är både jäkligt starka och snyggt kortkortsvarvade. Men man kan väl inte få allt man vill... väl?


Nä, man kanske skulle ta och twiststeppa lite ändå. Att sitta på sofflocket får man inga svarvade spiror av.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, det gäller att ha en grym självdiceplin när det gäller läsningen av de böckerna.
Så sant som du säger, risken att det blir helt fel med filmerna finns. Fast, samtidigt kan det bli klockrent. Det blev inte helt fel när man sa likadant om sagan om ringen triologin :)

Och så en fråga: Maran på löpband? Det kan inte vara skönt. Eller skonsamt.

Anonym sa...

Det är förvisso ett bra sätt att testa sin mentala styrka. Så okej. Varför inte. Planeras det att köras i år? Jag vill höra hur det går :)

Snabba cash är avklarad. Den var som sagt också bra. Men inte riktigt i klass som herr Larsson's. Tycker det ger lite extra effekt när handlingarna utspelas i området man bor.