21 februari 2008

Pumas nummer

Jag är ingen siffertrillare. Men vissa siffror är roligare än andra.

Siffertips

Det är 100 dagar kvar till Stockholm Marathon. Det är både mycket och lite. 100 dagar är ju nästan 1/3 år. Men bara 3 månader...


Det är 86 dagar kvar till GöteborgsVarvet. Men så är det bara halva maraträckan också: 21 098 meter. Piece of cake? Allting är relativt...

Endast 295 kronor kostar det att under 9 dagar (23/2-2/3) träna Bikram Yoga på Du Calme vid St Eriksplan i Stockholm (enligt det SMS jag nyss fick från studion). Billigt! Och jäkligt skönt! Bikram yoga är hathayoga i 40 graders värme.

Apropå värme åker jag om några timmar till Halmstad. Varmt och gott på sommaren. Mest grått på vintern. Året om finns här den underbara och 18 kilometer långa Prins Bertils stig som går längs vattenbrynet (havet! inte något mesigt skärgårdsvattenbryn, älv- eller sjökant). Att springa här är som att bada i bomull för själen.

Prins Bertils stig - på sommaren...

I sommar skulle jag vilja vandra (springa?) 38 km långa Hallandsleden. Det är en del av The North Sea Trail - en led som följer hela Nordsjökusten. Coolt.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag älskar havet! :-)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Bahhhh då e det 100 dagar kvar tills jag fyller 36!

Anonym sa...

shit, bara 100 dagare till marathon. ojoj, o mitt ben som fått en segdragen inflammation o aldrig, aldrig vill bli bra...men hoppas fortfarande att jag kan hoppa på 3,30-schemat snart igen (önskedröm?)

Puma sa...

Elin:
Jag med. När det inte blåser för mycket. Jag blir fly förbannad när det blåser. Vet inte varför. Tror det har med håret att göra. Det hamnar alltid i ögonen. Men med mössa på är havet fint även nu.

Nilla:
Ett år klokare... som om det skulle gå? :-)

Veronica:
Attans. Hoppas det ger med sig snart!

Anonym sa...

shit, noth sea trail låter skitspännande! Jag älskar vatten, men är för tillfället halvsjuk och får bara fantisera om vilka broar jag ska bemästra framåt våren (årstabron, bron från st essingen till gröndal, västerbron osv)

Unknown sa...

86 dagar kvar till varvet??? *hyperventilerar*
Jag som levde i den stilla tron att jag hade lite mer tid till att träna... Jaja, det går nog bra :)

Jag gillar inte heller blåst. Hår i munnen, luften vägrar att hamna i lungorna där den behövs, och varför kommer alltid blåsten framifrån?

Hedda Snille sa...

Hallandsleden - åtminstone delar av den - är ju jättefin! Men är den verkligen bara 3,8 mil? Rekommenderar starkt områdena kring Simlångsdalen samt en bit norrut och inåtlandet vid Åkulla bokskogar. Har du tänkt göra övernattningar i vindskydd och så då?

Clementin sa...

Jag gick faktiskt till DuCalme efter att ha läst din blogg om det. Tänkte att det skulle vara bra att testa yoga i värme. Synd bara att det är svindyrt. Fast du måste ha fått nåt specialerbjudande nu antar jag? Bara 295:- för 9 dagar. Perfekt ju. :)

Ebba sa...

Prins Bertils stig ser underbar ut! =)

Anonym sa...

100 dagar!! Jippie!!!

Dunceor sa...

Oj bara 100 dagar kvar till Stockholm Marathon. Känns inte bra alls. Målet är att klämma in drygt 35 löparpass tills dess om man får hålla sig frisk.

Erika sa...

Med din löpartaktik fixar du marathon lätt, hoppas knät blir bra bara!!
Tips på länk: http://www.youtube.com/watch?v=OP3gdhMpXc4&feature=related

Peppning inför träning :)

Karin sa...

..och bara 23 dagar till 6-timmars! =) Sthlm maran kommer ju gå som en plätt, vi kommer vara väl förberedda med våra utmaningar fram tills dess!
Ha det nu så skönt i Halmstad! Jag älskar också havet, särskilt där, söderut =)

Puma sa...

Funrun:
Jo jag vet vilka broplaner du har från Jogg.se, synd bara att du är sjuk och inte kan springa dem just nu. Krya på dig!

Mialena:
Ja det är fan alltid motvind. Fast sidvind förstör frillan mer.

Hedda Snille:
Oj, här har vi en som varit i trakterna!! Kul - du får gärna berätta mer! Jag har absolut inte planerat nåt men det skulle vara kul att vandra den bitvis åtminstone. Och jag skrev nog fel, kanske det ska vara 30 mil istället för 3... haha. SÅ litet är ju inte Halland...

Clementin:
Jag vet, jag slutade för att det var så dyrt. Synd, för det är säkert bra för kroppen! Men gymkort plus yogakort snor ju halva lönen. Testade du iaf? Vad tyckte du?

Mrsebba:
Den ääär underbar, så kommer du nedåt rivieran (som grabben alltid säger) så måste du testa! Stranden är grym också. Och after beachen. Och stan. Och - ja allt!

Fredrike & Dunceor:
Haha totalt motsatta reaktioner.

Erika:
Haha :-)

Nike:
Och bara 9 dagar kvar till ett annat långtjädralopp.

Clementin sa...

Jag testade, det var helt ok. Blev dock väldigt yr och illamående emellanåt. Och det var sjukt varmt!