20 februari 2008

Träningsväska

Det där med att ha med sig alla grejer till träningen, i snygg och praktisk förpackning, är ett ständigt återkommande problem.

Förlåt grabben!

Förlåt grabben, men jag har råkat köpa på mig två väskor till. Jag vet, jag vet, du tycker att jag har hur många som helst. Men några väskor som just de här två har jag faktiskt inte. Jag behöver dem!

Det borde vara världens enklaste grej att köpa en träningsväska. Sådana där fyrkantiga saker i mjukt, plastigt material som det står Nike, Converse, Adidas, Craft, Newline, Asics, Reebok eller något annat finns det ju hur många som helst av.

Klassisk träningsväska - it doesn't do it for me.

Men det är inte så lätt.

För min del är träningsväskan också den väska jag har allt annat i (plånbok, dator, nycklar, almanacka). Den måste vara lagom stor för att kunna innehålla alla träningskläder, men inte så stor att man packar i en massa onödigt. Den måste vara sportig, men också "jobbig" (jobbaktig alltså) eftersom jag ibland har med mig den på kundmöten. En handväska i oversizeformat är det jag är ute efter.

I höstas köpte jag en stor vit väska på Wedins. Den har funkat bra. Tyvärr är den inte så vit längre. Dessutom är den så stor så den brukar bli tung (som sagt, stora väskor får man ju plats med mer grejer i...).

Idag har jag fyllt på lagret med två nya väskor. En från Wedins i brunt fuskskinn med spännen (och sådant) i guldfärg och en vit (praktiskt va!) väska från H&M som inte kostade något (eller jo, lite kostade den, men inte mycket). Bägge väskorna är mindre än min f.d. vita väska, så jag får se till att packa smart. Det ser jag som en fördel, då blir den lättare att ha på axeln eller armen. Och grabben, du behöver inte hela tiden känna att du måste bära min väska för att den är så tung. Bra va!

Ganska dåliga bilder på två snygga väskor.
Den översta kommer från Wedins, har lagom många fack och kostar 399kr.
Den understa är vit och vårig och kostar 150 kr.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Superfina väskor som funkar till både träning och jobb, ska springa och köpa med en gång! Har bara ryggsäck och det är så jobbigt om man ska ha nåt längst nederst... Tack för tipset! :)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Va va va... en väska! Nu e det jag som måste inspektera näsga gång vi ses *garvar* För jakten på den optimala tränignsväskan går vidare!

Anonym sa...

Jag kör två väskor. En handväska till jobbsaker och så en väska till träningsgrejer, vet inte hur det skulle gå att lösa annars...

Löpning & Livet sa...

Jag borde också köpa en ny träningsväska.. den jag har är lite i minsta laget.. Nu när jag tänker efter måste jag verkligen göra det innan bootcampen för då måste jag ju få plats med hur mycekt som helst ju!

Karin sa...

Fina väskor du köpt! Tack för tipset sist, ja köpte ju din vita fast svart. Gillar att den är stor, speciellt när man ska träna både 2 eller 3 gånger på en dag. Men du har rätt, den blir TUNG! Men då uppskattar man de dagar man bara tränar en sak, för då är ju väskan så lätt! =) haha

Men handduk borde man ju kunna byta ut mot en sån där fejkskinngrej som simmare har och torkar sig med? Borde spara mkt vikt där!

Mela sa...

Åh, jag har en jobbkompis som har världens snyggaste och bästa väska. SOm hon förstås inte har köpt härnånstans. Jag är så avis! Hm, jag kanske ska försöka byta ut hennes mot min gröna Haglöfsväska (den med inbyggd neccesär i ena sidofacket) - hon märker säkert inget?

Puma sa...

Miss XL:
Ja, ryggsäck är smart - men bökigt!

Nilla:
Ja jag vet! Den bruna ser ut som din bruna fast lite större.

Maria:
Och jag som inte vet hur det går att lösa med två väskor... haha.

Andreá:
Du har några månader på dig... :-)

Nike:
Du hade väl inte med den svarta i måndags va? Tänkte inte alls på det i sådana fall... kan man torka håret med den där skinnbiten?

Mela:
Ta smygbild!!!

Anonym sa...

Det där med väskor. Hur många jag än har är det alltid ett användningsområde jag saknar en för. Jag köpte en på nätet från H&M och har inte ens vågat visa den för sambon..... :-)

Unknown sa...

Fina väskor!!! Och lagom dyra också, inte fel :)
Jag har tyvärr köpförbud på väskor - men ska jag nu joina det där gymmet måste jag ju ha en ny, eller...?

Em Löfgren sa...

supersnygga!! den översta blev jag sugen på!! =)

Anonym sa...

Hmmm! Hopplös!

therese sa...

och jag har börjat fundera på hur jag ska lösa mitt väskproblem! jobbigt med två, men lite äckligt med en tycker jag hmm