20 februari 2008

Ska du träna idag?

Jag vill också!

Jogga?

Jag önskar jag hade en felsökningsgrej på mig. Då skulle jag få en snabb, saklig prognos på mitt knä med instruktioner på vad jag borde byta ut eller smörja till. Sen skulle jag kunna gå och träna.

Jag har inte ont i knät. Jag har bara ont på knät. Det gör inte ont när jag går men det gjorde ont när jag skulle stå på alla fyra igår på pilatesen. Knät är inte svullet men det är som en liten bula på kanten och det gör blåmärksont fem centimeter nedanför knäskålen mot skenbenet. Det gör inte ont när jag böjer knät, förutom den allra lilla sista biten på tillbakavägen när benet nästan är sträckt. Eller, ont och ont. Jag blir ju inte gråtnödig precis. Men det känns. Men va fan, att springa ett marathon "känns" ju också.

Nu till den viktiga frågan. Ska jag bege mig ut och långsamtlunka ikväll?

10 kommentarer:

Anonym sa...

jag lånar gärna din felsökningsgrej sedan. Jag känner mig småslö, influensa light kanske?

Karin sa...

Låter ju som nån sorts liten blödning eller blåmärke tycker jag. Om det gör ont i varje steg när du går/joggar ska du ju inte springa, annars går det väl.

Men du, spinning går säkert! Kl.18 ikväll kanske? ;) hint hint

Mela sa...

NÄ! Du ska vila!!! :-)

(Och det vet du ju själv också, annars så skulle du ju inte fråga - eller hur?)

Karin sa...

Vila? Vad e det? :P

Nej men nu känner ja mig dum att jag inte sa "Vila puma!" hmm...
Men det är väl så det är om man kör flera sporter, nån av dem brukar ju gå faktiskt.
Om du hade simmat, hade du kunnat simma =)

Men ok då, vila säger ja väl med då!

Puma sa...

Funrun:
Klart jag delar med mig. :-)

Nike:
Ja fast just nu känns det som om jogging skulle funka bättre än spinning...

Mela:
Förnuftet själv... :-p

Nike:
Det är nåt tråkigt tror jag? Jag är så jäkla dålig på att simma (jag är bra på armtag men kass på bentag) så sådant gör inte jag. Töntigt va.

Anonym sa...

Hade du varit ett datorprogram hade jag kunnat debugga dig för att hitta felet (miljöskadad, jag?) :-)

Men att du är dålig på att simma hindrar ska väl inte hindra dig. Du är ju Puma!!! :-)

Unknown sa...

Jag är helusel på sånt där, men när jag hade nåt liknande efter att ha kvaddat med snowboarden över nyår kändes det bättre efter en långpromenad...

Ebba sa...

Jag tycker vila!! =) Bättre en dag för mycket än en för lite..

Förresten hade du köpt två skisnygga väskor ju. Hoppas att dom fungerar bra!!

Puma sa...

flåt... jag har varit oförnuftig och joggat. men jag körde på mialenas linje.

Anonym sa...

Det där låter exakt som min åkomma jag hade i höstas.