28 maj 2008

Mat för marathon

Kyckling med tomatsallad vik hädan.

Kolhydrater i benen

Kost-Susanne, sluta läs nu!

Jag har en falukorvsring liggandes i kylen. Aldrig att jag äter det annars. Men idag blir det kanske falukorv och makaroner. Men helst inte de makaroner som står på hyllan. De är fullkorn. Går inte! Vitt och utan fiber ska det vara. Och så ketchup som pricken över i:et. Nice. Kanske Frödinge ostkaka som mellanmål.


På fredag kväll blir det pannkakor. Mums. Före Varvet åt jag pannkakor tills jag nästan sprack. Inte helt smart. Det var inget fel på pannkakorna, men jag åt för många. I SATS-tidningen tipsar multisportaren Christian (trevlig prick - men för några år sedan ganska oproffsig medarbetare på SATS Sickla) om just pannkakor som den optimala uppladdningen.

Kost-Susanne, nu kan du börja läsa!

Samtidigt som jag ska försöka njuta lite extra av kolhydraterna ser jag fram emot måndag morgon. Så fort jag får några minuter över ska jag planera ett exemplariskt kostschema för kommande vecka. Det ska bestå av proteiner en massa mellanmål och max 1700 kalorier. I cannot wait!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blundar, och imponeras samtidigt över att du springer Maran! Hejja dig & lycka till :) Nya tag på måndag som sagt.

Anonym sa...

ha, ska du käka pasta utan fullkorn!? jag tror knappt mina ögon när jag läser det! jag säger bara JA, JA, låt oss skippa fullkornen! :-)

då kan man ju säga att jag vill äta marakäk alltid :-)

Anonym sa...

Kanske inte så schysst att skriva namn och arbetsplats om en person i din blogg. Du vet aldrig vem som läser den...

Anonym sa...

Varför inga fibrer?

Puma sa...

Susanne:
:-)

Grabben:
men fibrer är ju bättre, egentligen.

anonym:
mitt syfte med bloggen är inte att vara schysst. det är svårt att gå genom livet med målet att jämt vara "schysst".

ms:
egentligen vet jag inte. det är något jag hört. kanske får magen jobba onödigt mycket med fiber, vilket kan resultera i nr26 på photomotion.se (välj göteborgsvarvet och skriv in 26 som nummer). lite fibrer är viktigare på fredag än idag iof.

Cizzi sa...

galet gott med falukorv. det bästa till är ju stuvade makaroner :P

Karin sa...

ÅÅåååååhhh vad det lät GOTT! Macaronis...mums. Jag vill bara ha sånt som jag INTE kan äta. Som pasta, glass....och sånt....
Njut av maten, och hoppas kollisarna ger effekt på lördag!
Kram

Anonym sa...

Ja dygnet innan loppet kan jag förstå att man är försiktig med fibrer om man vill ha en lugn mage. Men hela veckan låter lite extremt. Jaja, pannkakor som uppladdning låter gott iaf, det får det bli på fredag :)

Anonym sa...

Och här blev det hemmagjorda köttbullar, vita makaroner och ketchup. MUMS!!! Det är inte helt fel med marathonladd :)

Tack för tipset om pannkakorna. Det ska jag också passa på att käka nu när man får!

Puma sa...

Cizzi:
Ja falukorv är gott. Jag hoppas lite halvt att jag föräter mig på det så jag inte vill ha det sen. Missade de stuvade makaronerna, nu vill jag ju ha sådana också. Fast inte ikväll - jag är proppmätt!

Nike:
Kan du inte äta pasta heller? Tråkigt! Länge sedan vi pratade, slår dig en pling snart!

MS:
Nä, inte hela veckan. Det är faktiskt onsdag idag. 3 dagar kvar bara...

Anna:
Ja, hederlig mat! På min tallrik låg inte en enda grönsak. Om inte ketchupen räknas såklart.