29 maj 2008

Resorb!

Grabben, köper du Resorb!

Sol, svett och sommar

SMHI spår 20 grader och sol på lördag. TV4-vädret lovar högsommarvärme på upp till 26 grader. Jag sitter här och försöker dricka vatten likt en blöt svamp och undrar när jag ska börja äta saltlakrits (tips från MarathonMia). På fredag blir det resorb. Sedan blir det Enervits GT-tabletter som också ska hjälpa mot kramp (och annat).

Mitt i alla förberedelser kan jag inte låta bli att lite ironiskt reflektera över att inför 6-timmarsloppet höll jag inte på och förberedde såhär minutiöst. Jag har blivit totalt indragen i marathonhypen. Samtidigt vill jag verkligen tacka er alla som kommit med tips och hejarop och lyckönskningar inför lördagen - ni är sötare än socker!

9 kommentarer:

Anonym sa...

haha, ja, du överlevde ju skövde hur lätt som helst!
mara-febern har slagit till över stan! =)
men trots mina aversioner mot allt som 'måste' göras, så är det ganska kul att läsa om hur alla håller på... :D
Lycka till förresten. Jag jobbar så jag får hålla koll på nätet efteråt.

Anonym sa...

Jag fattar inte varför dom inte kan enas om ett väder... 20 grader låter ju mycket trevligare tycker jag!

Resorb låter som en bra idé. Ska jag nog också åka och inhandla :)

MarathonMia sa...

Jag har redan tjuvstartat med Djungelvrål. Imorgon är viktigaste lakritsdagen :-)

Anonym sa...

Okej, jag ska försöka fixa resorb, om dom inte har sålt slut på det!

om man hatar lakris, men ändå vill fylla på med samma medicin, vad tar man då? direkt från saltkaret eller finns det något annat bra?

MarathonMia sa...

stekt ägg med salt. Extra salt på maten. Salta pinnar.Det finns salttabletter men det är väl lite onödigt att betala för... när man har hela kar hemma för under en tia.

MarathonMia sa...

Fast jag har hört att det finns något speciellt ämne i just lakrits som skulle hjälpa till att förhindra kramp. Men jag minns inte vart jag hört/läst det. Eller om det är en önskedröm med placeboeffekt.

Cizzi sa...

vilka roliga förberedelser ni har för er inför loppet. ska verkligen bli kul att se hur det går. jag håller tummarna!

TheLoonyNail sa...

Resorb har jag åxå införskaffat :)
Jag tänkte äta djungelvrål imorgonkväll!! Mums!

Anonym sa...

nu har grabben fixat både resorb och vaccelin