02 juni 2008

Live the brand!

På mitt jobb ska det vara okej att träna på arbetstid.

Rubrik (kommer inte på något vettigt att skriva här)

Jag minns när jag träffade strip aerobicsinstruktören Petra på en miniutbildning i ledarskap. Hon jobbade på Adidas och berättade att varje fredag samlades hela kontoret, från personalen på golvet till högsta chefen, för att tillsammans springa runt Årstaviken. På Adidas lever man nämligensitt varumärke - eller "live the brand" som uttrycket heter på utrikiska.

På mitt jobb (affärsutveckling) har vi också en uttalad tanke om att leva vårt varumärke. Vi pratar ofta om att vi ger "mod och metod" och jämför gärna våra kompetensområden med offpistskidåkning. Skidor åker vi förvisso allihop, men eftersom tanken med varumärket är att det ska associera till "aktivitet" och genomsyra känslan av att ligga i framkant, vill det till att vi är aktiva även under andra säsonger än just vintern.

I eftermiddags tar jag således med mig chefen och tränar. Vi ska leva vårt varumärke! Samtidigt som jag vill pusha måste jag hålla igen - chefen är precis tillbaka i "fighting mode" efter några års allvarlig sjukdom och den träningsvärk som gör mig lyrisk gör henne sängliggande. Men - man måste börja någonstans och vi börjar på en spinningcykel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bra jobbat puma! jag har numer fått med mig två kollegor som aldrig sprungit en meter tidigare... Det är kul!

Ikwood sa...

Vad kul! "Live the brand", gillar uttrycket! :)

Jag har också släpat ut kollegor på löprundor lite då och då. Det är roligt och det blir definitivt fler gånger... :)