03 juni 2008

Tis 3 jun: Plan B

Det skulle blivit pump och box. Det blev något helt annat!

Tisdagsträning

Jag var på väg till pumpklassen på SATS Zenit imorse bara för att i sista sekund komma på att den var imorgon bitti. Istället planerade jag för ett styrketräningspass på lunchen men det dök upp alldeles för många saker att göra så det blev inget av det heller. Efter jobbet mötte jag upp med Nilla för att slå på varandra under en boxklass men ingen av oss kände för det. Så det blev inget boxpass.

Vad blev det då?

Jo, det blev styrketräning för rygg, biceps och triceps med ett begynnande skavsår i högerhanden. Det var bicepscurlsen med stång som orsakade det. Jag ska nog badda med den ljuvligt doftande handcrémen från Cake.

Vi tränade nog rygg bara för att Nilla ville jävlas vet mig. Hon vet att jag inte kan med ryggträning. Jag tycker det är så förbaskat svårt med tekniken och att få de rätta musklerna att jobba. Lastdragen funkar fortfarande bara halvdant men den sittande rodden kändes förvånansvärt mycket.

Bicepsträning är rolig träning, mest för att muskeln är snygg. Det är svårt att få till den där svidande känslan i muskeln som hellre bara vill tokdö helt utan förvarning. Det blev bicepscurls med stång och hammercurls med hantlar.

Och så triceps. Mina triceps syns inte. Inte nog med det - mina triceps känns inte heller. Men någonstans under gäddhänget döljer de sig och det är min uppgift att få fram dem! Hederliga tricepspushdowns i cc varvade med omvända tricepspushdowns i cc som har blivit min nya favorit eftersom det svider så fantastiskt.

Efter sista setet tricepspushdowns träffade vi på instruktörs-Terese. Eftersom hon blivit något av en kändis nu när hon bloggar på VeckoRevyn får det bli en kändisbild. Kan jag få den signerad, Terese? Sommarens bästa nyhet är att Terese kör spinningpasset efter Pia på onsdagkvällar. Snacka om att onsdagkvällar kommer bli heliga i sommar!

Hon ger dig en spark i baken!

Som en liten klick grädde på moset gick vi hem från gymmet. Det kändes rätt så skönt att inte anstränga mina ganska trötta ben (sedan igår, i förrgår och i förrförrgår) mer än så.

1 kommentar:

Terese sa...

Va söt du är! (kan inte du mejla mig den otroligt snygga bilden så att jag får lägga in den i min blogg också? teresealven@hotmail.com)

KRAM!