02 juni 2008

Mån 2 jun: Högtryck i källaren

Post-maralivet har börjat - och invigts med dubbel Piaspinning.

Intervallträning

Det var evigheter sedan jag var på ett Piapass sist. Och även om musiken ändrats lite var det fortfarande fullt ös medvetslös som gällde. På vissa ställen tänkte jag att jag skulle hålla igen men när det dyker upp låtar som Prelude och Mitternacht går det inte att spara på krafterna.

Lika mycket som benen pinnade på i frenetiskt ursinne, lika väl kände jag tröttheten utvidga sig i musklerna. En trötthet jag inte känner särskilt ofta. Mjölksyran är inte obekant men att musklerna drar ihop sig och nästan tvinnar runt sig själva är en känsla jag inte är helt van vid.

Spinningpasset bestod av lång uppvärmning följt av 4 loopar. En loop bestod av 2 minuter backe och 4 60/30-intervaller. Sedan avslutade vi med drygt 3 minuter backe med 3 fartökningar. Sedan lite stretch och så hela valsen igen.

Under den första klassen var det svårt att få fart på benen även om jag pinnade på rätt så bra. Det var på klass nummer 2 under den andra loopen som jag började få fart på pedalerna - samtidigt var det nu som musklerna började bli trötta. Energiflödet pendlade upp och ner likt en hjärtfekvensmonitor på sjukhus. Jag kunde ha ett enormt flyt i en intervall för att vara död i nästa. Men jag kom tillbaka.

Det är skönt att vara tillbaka i den roliga varierande träningen igen. Jag vet att jag inte borde träna imorgon men passen är inbokade sedan länge. Så det får bli som det bli. Att springa ett helt marathon på 1 dag sliter ändå mer på kroppen än 2 löppass, 2 spinningpass, 1 pumppass och 1 boxpass på 4 dagar. Så sett i det stora hela går jag med "vinst".

4 kommentarer:

Magda Gad sa...

Kul pass och grymt cyklat!

Cizzi sa...

det låter som ljuv musik i mina öron ;)

TheLoonyNail sa...

oj oj vad du tränar!!! Du är ju helt tokig... själv vilar jag några dagar :)
Synd att axeln pajjade under maran, men det kommer ju fler tillfällen!!!!

Felicitas sa...

Ja, du är en riktig flitmyra! :D Håller med om att den varierade träningen är den absolut roligaste! :) Synd bara att man inte hinner allt man skulle vilja göra!