16 juni 2008

Mån 16 jun (forts.): Konditionsträning på gymmet

Jag har sett mycket av jobbgymmet idag.

2 timmar i källaren

På lunchen fick jag samsas om det begränsade utrymmet i källargymmet på jobbet med 5 killar. De körde tunga bänkpressar med böjda handleder, kastade upp bicepscurlstången och körde rodd med rygg som en katt som sträcker på sig. Till råga på allt spelade de för jäkla dålig musik. Jag stod ut i 5 uppvärmningsminutrar på cykeln, 3 superset med tricepspushdowns och omvända tricepspushdowns i cc och 3 set axellyft åt sidan ståendes på balansbräda. Sedan hade jag fått nog.

När jag kom ner till gymmet efter arbetsdagens slut delade jag det med en kille och tjej från Italien. Medan han gjorde crunches struttade hon mest omkring och kollade på sig själv i spegeln innan hon gjorde några booty shakes och sedan satte sig för att studsa på en pilatesboll. Jag å min sida valde att köra 75 minuter konditionsträning på den där antika motionscykeln från Monark med väldigt modern cykeldator och intensitetsstege på crosstrainern.

Lite senare kom en kille och körde några riktigt intressanta ryggövningar på cc:n. Han gjorde dem väldigt omsorgsfullt dessutom. Jag gjorde mitt bästa för att inte stirra men ville samtidigt memorera dem för att kunna köra dem själv. Vi har nämligen inga bra ryggmaskiner på jobbet. Då kan rodd i cc och latsdrag i cc vara ett mycket bra alternativ.

1 kommentar:

Ebba sa...

Längesen jag kikade in här nu. Lät som intressanta iakttagelser på gymmet i alla fall, haha. =) Hoppas att du får en fin vecka och midsommar!