16 juni 2008

Mån 16 jun: Löpning på morgonen

Grabben gick upp 05.10 för att åka till Göteborg. Jag gick också upp 05.10. För att springa!

30 min

Klockan är 06.15 och jag har redan tränat, tvättat håret och ätit halva min frukost. I vanliga fall skulle jag gå upp om dryga timman. Så det är klart att man mår lite halvrisigt när man går upp 2.5 timmar än vanligt. Men det där illamåendet som sitter i magen och de där ögonen som är så små så små när man först vaknar och går upp, det försvinner allt av sig självt så fort man kommer ut.

Pippifåglarna rabblade ivrigt sina hejaramsor nere i Tanto men jag hörde inte på det örat. Jag var nämligen ute och sprang med Serena Williams. Ett 30-minuters program med 3 fartökningar på 4 minuter var. Men ingen sprint - bara en "hustle" och det tyckte jag kändes skönt och lagom jobbigt. Klockan var ju trots allt bara halv sex på morgonen...

3 kommentarer:

Magda Gad sa...

Målmedveten tjej! Bra jobbat! Nästan så man känner sig slö som är på väg att träna först nu, ha ha

Anonym sa...

Härligt jobbat! 05.30 var jag i farten och ibland känns det helt sjukt tidigt, men så skönt efteråt!

Unknown sa...

Härligt!