17 juni 2008

Tis 17 jun: Svettigt på lunchen

Snabba puckar!

45 minuter från skrivbordet och tillbaka

När klockan slog 11.30 rusade jag ner till källargymmet. Bytte om fort som fan och blev glad när jag såg att alla konditionsmaskiner var lediga. Upp på crosstrainern, tog det halvlugnt i några minuter och sedan vroooom. Efter en kvart kom självaste VD:n för företaget och undrade om jag tänkt köra länge till och jag kände att jag kanske borde dela med mig av crosstrainern eftersom det i stort sett var självaste kungen som stod framför mig. Men ingen skada skedd. Det var bara att sätta sig på Monarken och cykla på som tusan. Jag växlade mellan skön men svettig cykling i 30 km/h till tokrus och än svettigare cykling på över 40 km/h. Det är kul att se hastighet och tävla mot sig själv. Den där antika Monarken är inte så dum ändå.

Sedan, snabbt in i duschen och snabbt ut igen. Ingen tid för att vänta på eftersvettningen. Nu sitter jag här dryga 45 minuter senare och har inte ens gjort hälften av dagens träning. There will be more!

5 kommentarer:

MarathonMia sa...

Just nu önskar jag att jag hade hälften av ditt driv. Men det kommer. Det kommer. Det kommer. DET SKA BANNE MIG KOMMA.

Ebba sa...

Åh, härligt jobbat Puma!! =)

Unknown sa...

Ja vad tusan, bara att kämpa järnet - verkar ju dumt att köra halvhjärtat om man bara har 45 minuter :)

Anonym sa...

jag har inte heller gjort hälften av dagens träning

Cizzi sa...

Ja, det gäller att ligga i när det är tight med tid ;)