23 augusti 2008

Lör 23 aug: Terrängspår i Ursvik

Jag har sprungit. Och sprungit. Och sprungit lite till.

15 kilometer

Jag brukar ge mig in i det mesta utan särskilt mycket eftertanke. Allting löser sig, brukar jag tänka. Det gäller Halmstadflytt och det gäller galna utmaningar och det gäller terränglöpning. Coola Karin bokade för några veckor sedan in Ursviklöpning i kalendern och vi visste båda att det var 15 kilometer som gällde. Jag tänkte inte mer på det, trots att jag inte sprungit mer än en mil sedan Hallsberg (och då sprang jag ju inte ens en mil sammanhängande) och dessförinnan inte sedan före sommaren. Att det går att springa kortare än 15 kilometer terräng i Ursvik verkar vi inte ha förstått.

Grötladd med blåbär och hallon

Coola Karin i första riktigt branta uppförbacken.

Vi fick i alla fall väldigt soliga 15 kilometrar. Jag svettades som i en bastu de första 3 kilometrarna för att sedan svalna av och vara tacksam för att jag hade jacka på mig som skyddade mitt ontsinta axelparti mot kall svett och vind.

Det var med tunga ben jag gjorde Ursvik. Karin däremot var i fin form och sprang lite före mig för att sedan stanna och plocka upp mig. Sådär fick hon hålla på, tills hon runt efter 10 kilometer antog utmaningen att psykiskt dra mig runt de sista 5 kilometerarna. Kilometer 10-13 gick väldigt bra. Jag gillade den delen i skogen, förmodligen för att det var ganska flackt och lättsprunget och jag hade bra flyt i benen och i huvudet. Jag visste att det inte var så långt kvar. Värre var det innan. Det var backe efter backe som bjöd på pulstoppar trots att vi gick uppför. För att inte tala om nedförsbackarna. Vilka stup!

Efter rundan var allt jag kunde tänka på att få dricka. Vägen till bensinmacken kändes evigt lång och när vi till slut kom fram och köpte Powerade i guldflaska smakade den himmelsk. Så jag köpte en till. Jag tror inte jag druckit något godare.

En trött och törstig Puma.

Jag ser trött ut. Karin ser pigg ut.

Butik i Hallonbergen.
Hur tänkte man här?
"Nightmare outlet"??
"Alltid bäst pris!?"?? (varför frågetecknet?)

2 kommentarer:

Karin sa...

Bra jobbat idag! Grymt att vi tog oss runt på trötta/ovana ben. Fler terrängpass, snälla? =)

MarathonMia sa...

Bra jobbat! Jag bara sneglar på 15k extremebanan men tycker att milen är tillräckligt jobbig! Bra att plocka upp viljan på slutet!

Vilken härlig butik - måste finnas många fina fynd där :-) typ banlonpolos.