17 augusti 2008

Sön 17 aug: Jogg runt Hammarby Sjöstad

Tack för räddningen Rugby-Mela!

En mycket grå söndag

Dagen började med en två timmar lång japansk tecermoni på knä i tehuset utanför Etnologiska muséet och fortsatte med en vända in på H&M för att köpa de svarta favoritbyxorna jag redan har två par av. Sedan fanns hela dagen kvar för mig att träna på. Det var bara det att tanken på att träna tedde sig lite jobbig. Inte träningen i sig. Utan steget dit. SATS-anläggningarna kändes för långt bort för att vara bekväma att ta sig till i söndagsrusket och jag hade inte heller någon joggingrunda jag direkt längtade efter att springa.

På väg ut.
Ser ni vad jag har gjort, förresten?

Då hände det!

Jag fick ett sms från Rugby-Mela som undrade om jag skulle följa med henne och Sofy till Lidingö och springa. SMS:et blev min räddare i nöden. Det blev visserligen inte Sofy eller Lidingö men det blev Rugby-Mela och det blev jogg till SATS Söder och 50 crunches på pilatesboll innan det blev en tur runt Hammarby Sjöstad. De 15 första minutrarna var snabbdistansfart för mig innan kraften sinade och tempot blev lite lugnare de sista 15 minutrarna. Sedan tackade jag för mig och tog mig hem via Tantolunden.

Hela sträckan genomfördes i envist regn och jag hade mascara på fler ställen än ögonfransarna när jag kom hem. Snyggt! Dessutom har jag lite ont i höften. Kanske kan det vara en bra idé att stretcha lite.

Regnblöt version av sotiga ögon...

7 kommentarer:

Felicitas sa...

Åh, visst är det fantastiskt med vänner?! Visst är VI fantastiska?!!! Kram!

Karin sa...

Ja stretcha, stretcha! Annars vet du hur knagglig rygg man får! Bra jobbat i regnet!

Puma sa...

Felicitas:
Ja, kanon med räddare i nöden och fantastiska träningskompisar!!

Nike:
Ja, nu ska jag fn-i-mej stretcha!!! :) Hoppas du har ringt han nappisen nu!

Mela sa...

Tack för idag! (Det är iallafall grymt skönt att sitta inomhus varm och torr igen, tycker jag!!!)

Susanna sa...

Du passar ju i alla hårfärger du :)

Puma sa...

Mela:
Ja, känns extra skönt efter att ha varit ute!

Susanna:
Hihi, tack vännen!

Sofy sa...

Yepp, jag såg också att håret var mörkare! Skitsnyggt blir min recension!!!