29 juli 2007

Shake it!

Jag försökte återskapa lite Thailandskänsla igår mellan regnskurarna i Stockholm.

Watermelon shake

Jag fick supercravings efter en vattenmelon igår så grabben fick gå och köpa en. Han konstaterade att det var det dyraste vatten han köpt. Vadå vatten, menade jag men var nog innerst inne ganska törstig.

Efter att ha skivat upp en fjärdedel av melonen tröttnade jag på rinnandet och skalknaprandet och kom på den briljanta idén att göra watermelon shakes istället. Det är nog det godaste man kan dricka i Thailand (banana shakes är också gott i och för sig). Vattenmelon blandas med is och sockerlag. Men jag hade varken is eller sockerlag utan ett annat sötningsmedel som var mjölkbaserat så det blev inte lika gott. Sockerlag ska man ju undvika ändå, så kanske var det lika bra. Nästa gång ska jag prova med sötningsmedel!


Lilla Lunchlådan

Jag har inspirerats av mitt egna augustitips och grävde fram en till rolig kokbok (på framsidan står där: "varning, den här boken kan göra dig mätt och glad hela dagen"). Lilla Lunchlådan heter den och den gav jag min mamma i julklapp för några år sedan. Mycket mumsigt, framförallt recept på bra energibars och mellanmålsmuffins... och mycket annat.

1 kommentar:

House Of .... sa...

Okej om jag lägger upp en länk till dig från min blogg?