29 juli 2007

Sön 29 juli: Sega 10 km!

Vissa dagar är dagsformen nere i botten. Benen känns som trästockar och löparsteget känns klumpigt, hårt och kantigt. Idag var en sådan dag.

Veckomålet uppnått: 40km!

Den sista milen fullbordades idag. Då har jag sprungit 40km denna vecka. Idag, när benen var som allra segast kan jag inte förstå hur man ska kunna springa ett helt maraton sådär på en gång. 42km på bara några timmar. Va fan, jag har ju precis behövt en hel vecka!! Men jag ska fortsätta mala på. Nästa vecka kör jag 50km, med fler snabba och korta pass - men också långpass i snigelfart. Måste ju testa och se vad som händer...


Supersegt

Idag gick det inte fort. Benen liksom bara släpade. Därför är det lite ironiskt att den sista kilometern faktiskt blev den snabbaste. Men den gick på asfalt (vilket jag inte alls blir lika trött av) och med många utförslut (till skillnad från igår där sista kilometern bara gick uppför).

Idag var det faktiskt så segt att det knappt var roligt att gå ut och springa, hör och häpna. Såhär efteråt är det dock superskönt. Men jag måste nog erkänna, att hade jag inte skrivit här på bloggen att jag skulle springa 40km denna vecka... då hade jag nog inte gett mig ut på den där sista milen idag. Tänk vad bra det kan vara med en blogg!

2 kommentarer:

Tausert sa...

Shit vad duktig du är!! jag har bara klarat av 5 km hihi... går inget vidare med min löpning, men det är tjejmilen om 3 veckor. paniiik...

Puma sa...

Ja i söndags kände jag mig faktiskt lite duktig. Inte medan jag sprang, utan efteråt - för att jag faktiskt höll ut (men man kan inte göra mycket annat när man är 5km hemifrån mitt i skogen). Det gick långsamt som attan men kanske blev jag lite starkare rent mentalt?

Tjejmilen är ju en fest, och applåder, band vid vägen och vätskekontroller kommer säkert bära fram dig!! Lycka till!!! :-)