02 augusti 2007

I'm so excited!

Vem sa att löpning var billigt? Man ska ha skor för dryga tusenlappen, träningskläder i funktionsmaterial för 500kr per del, sport-bh för 400kr, en schysst ipod i handen för femtonhundra och så en pulsklocka för runt 2000kr. Och folk säger att det är dyrt med skidåkning. Jojo.

Dyrt med löpning

Vem sa att löpning var billigt? Man ska ha skor för dryga tusenlappen, träningskläder i funktionsmaterial för 500kr per del, sport-bh för 400kr, en schysst ipod i handen för femtonhundra och så en pulsklocka för runt 2000kr. Och folk säger att det är dyrt med skidåkning. Jojo.

Jaså, håller ni inte med? Men håll med om att det är lite kul att faktiskt ha de där grejerna. Förut brukade jag lufsa runt på Friskis och Svettis med tunga jympabrallor och en urtvättad t-shirt. Till det ett par jäkligt slitna gympaskor. Det satte inte någon fart på min träningsglädje direkt. Därför hävdar jag att den där joggingturen kan bli dyr. Men - det är det värt!

Igår

Så till igår. Jag satt och slösurfade under en jobbpaus och hamnade på en Ipodsida. Just nu har jag en miniipod av något slag, men som är borttappad. Tack och lov har jag haft grabben med som pratsällskap under de senaste veckornas joggingturer men så kan jag ju inte hålla på. Den stackarn måste ju få träna själv också! Så, en ny Ipod är välbehövlig. Och jag slog till. Bara sådär. Det blev en grön en. Ärtigt. Piggt. Nu längtar jag tills den dimper ner i brevlådan för då ska jag fylla den med ljudböcker och gå ut och gå och springa lååångt.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Jag kör också med ljudböcker, visst är det bra!

Snubblade över din blogg för ett tag sen, jätteskoj och inspirerande att läsa! :)

Puma sa...

Mialena:
Roligt att du läser! :-) Vart brukar du hämta hem dina ljudböcker från?

Anonym sa...

Ipod rules!! Min röda är som min bästa vän och kille, hehe. ;) Ett extra stort plus för att den alltid lyssnar.

Puma sa...

Ebba:
Ja den röda är snygg! Men jag är en fan av grönt också... svårt val det där!

Anonym sa...

Ja, grönt gillar jag med. :) Men jag är ändå nöjd med min röda, skänkte ju lite pengar till AIDS också. =)

Unknown sa...

Biblioteket! Tror jag har lånat mig igenom deras sortiment snart :) Och så lånar jag av alla som jag känner förstås. Tycker det är lite väl dyrt med dryga 300:- faktiskt. Beställer jag dem på bibblan blir det bara en tia...

Tausert sa...

Jag köpte oxå en ipod.. köpte en ipod+ till den oxå för jag köpte såna dojor. Så nu springer jag med Lance armstrong som säger åt mig hur långt jag sprungit.. skithäftigt ju!!! :-) Ipod rules!

Puma sa...

Leetah:
Att ha Lance som coach kan ju inte vara fel. Coolt!!