02 augusti 2007

Nyttigt och jobbigt

Nyttiga bakverksprylar är jobbigt på två sätt.

Nyttiga prylar


För det första ska det gå att äta och vara någorlunda gott så att även ens bekanta som inte alls bryr sig om vikt-, kalori- och fettsnack tycker om det. För det andra så är det ofta komplicerat att baka nyttighetsprylar. Man ska ha så många grejer i smeten, eller vad det nu kan vara, som man inte har hemma så när man väl varit på ICA eller Konsum så har man hostat upp alldeles för många sedlar för något som inte ens blev särskilt gott.

Men, min pessimissm till trots lägger jag ändå upp ett recept på en chokladkaka med apelsin. Hoppas den smakar. Och om du orkar laga till den så kan du väl skicka en kommentar med hur den smakade?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Betyder det att du inte har smakat den själv än?

Puma sa...

Anonym:
Alldeles riktigt. Jag har inte alla grejer som behövs hemma i skåpen. Och så har jag ingen ugn heller... :-( Men jag tycker att den verkar god på något sätt, och ett recept på bloggen är bättre än ett recept i skåpet!

Anonym sa...

jag har recept på en kladdkaka hemma med lime och kesella, som är nyttig och enkel :)

Anonym sa...

OK, ja choklad och apelsin är en underbar blandning så det kan nog bli gott. Ska komma ihåg receptet till nästa gång jag blir sugen på chokladkaka. Tack för tipset. /ms (f.d. anonym)

Puma sa...

Carolina:
Du får gärna dela med dig av receptet.... :-)

Anonym sa...

Oh, den där hade jag på min blgog för ett tag sen. Jag gillar den SKARPT :)!