19 augusti 2007

Midnattsloppet: spurtpris

Jag fortsätter med ännu ett inlägg om Midnattsloppet. För i år fanns det ju spurtpris också!

Backspurt

De som spurtade snabbast uppför en 100m lång backe strax före nio kilometer fick pris för bästa spurt. En livsfarlig tävling i tävlingen! Vi som stod längs kanten kunde se hur de som sprang i början hade gott om plats för spurt om de så ville. Men ju längre tiden led, desto mer folk knökade sig uppför backen - och ju mer hårdhänt blev spurtarna som satsade på en bra tid uppför backen. Det plöjdes, knuffades och gnabbades.

Grabben?

Grabben i orange tokkostym ställde upp mycket för spurten. Men med sin maskeradplats så hamnade han i den stora folkmassan. Trots det gjorde han en tid på 16.85 uppför backen. Knappt en sekund efter den totala vinnaren. Men hans tid måste ha försvunnit någonstans, för på Zinkensdamm stod det att tvåan i grabbens grupp sprang på 18 sekunder... så det där måste vi kolla upp. Inte bara för hederns skull, utan framförallt för att man vinner ett Nike+-kit!!

1 kommentar:

Terese sa...

Kommer du och Nilla och tränar på morgonpasset på Hötorget imorrn? Jag tänkte i alla fall vara med och träna (och eftersom jag skriver det här sätter jag lite press på mig att verkligen komma upp på måndagsmorgonen).