22 augusti 2007

Ons 22 aug (forts.): Nattjogg

Dansköret på TV gav mig en energiinjektion. Det gjorde lite Valio hjortonyoghurt med äpple också. Så det blev en jogg. Såhär klockan 23.


Nattjogg

Jag gillar att springa sent på kvällen. Helst när det är mörkt. Och gärna ganska kallt. Och lite lätt duggregn. Allra helst allt det där tillsammans. Ikväll var det bara mörkt.

Kände mig relativt pigg i benen, trots spinning och benstyrketräning. Men det där var ju flera timmar sedan, typ sex eller något. Så det är klart att man kan gå ut och springa fem kilometer då. Det är ju inte så långt liksom. Och så sover jag mycket bättre efter lite nattluft.

Jag sprang runt Erikdalsbadet. Det är klart att jag vände mig om och kikade över axeln lite nu och då. Det var ju så mörkt och tomt runt omkring mig. Som sällskap rullade både Beyonce och Eminem i min Ipod, vilket kändes uppiggande. Just Eminem är riktigt bra att springa till faktiskt.

Inlägg

Stoppade inläggen i mina Asic Nimbus för första gången på ett halvår. Och för andra gången totalt sett. Första gången gav de mig gigantiska skavsår och då var jag ute på Djurgården och sprang och hade väldigt långt hem.

Jag tycker att de funkade bättre idag. Men nu har jag precis upptäckt att jag blöder ganska mycket på hälen så jag har visst fel. Och särskilt bekvämt kan jag inte påstå att det var. Dessutom så märkte jag inte att de hjälpte min supination på högra foten heller. Så mycket för de 1600 kronor de kostade...

1 kommentar:

Anonym sa...

Nattjogging e härligt!