21 augusti 2007

Utmanad

Jag har blivit utmanad. Inte i löparspåret eller i cykelsadeln, utan här - på bloggen.

Utmanad

Det var Emelie (med kanske nätets klokaste blogg?) som utmanade mig genom att lista min blogg som en av hennes favoriter. Utmaningen består i att jag också måste lista några favoriter. Nämligen fyra stycken. Svårt!!

Fyra favoriter

Det är inte lätt att plocka fram fyra godbitar. Oftast gillar man ju liksom mycket från många bloggar.

1. Löparbloggar: Jag gillar ju det här med löpning. Det är en sådan enkel och kravlös träningsform. Man behöver inte passa några tider eller sälla sig till några andra. Löpning är liksom träning när den är som bäst. Så därför gillar jag verkligen löparbloggar. I den här kategorin har jag två favoriter: 42195 och Forss. Bloggarna är skrivna av grabbar - och det märks (det är mer "straight forward" och mindre "krångel" på något sätt...). Medan 42195-bloggen nästa bara handlar om löpning, sub-tider och rundor så är Forss mer allsidig och lite rappare i språket.

2. Skvaller...: Jag gillar inte kändishysteri och vrider knappast på huvudet när jag ser en kändis ute på stan. Men, lite kul är det med kändisbloggar. Inte för att jag idoliserar någon eller blir "va? har hon gjort det? då måste jag också!!". Utan mer för nyfikenhetens skull. Jag kollar dem inte dagligen, utan mer lite då och då. Mina favoriter är Perez Hilton och Trent. Fast om det ska ha med kändisar och träning att göra, ja då blir det en skinnyblogg.

3. Instruktörer och träningspolare: Det är rätt kul att läsa om hur instruktörer tycker och tänker. Träningskompisar likaså. För även om jag uppfattade ett visst pass på ett eller annat sätt, så kan ju instruktören eller träningspolaren uppleva det som helt annorlunda. I den här kategorin uppdaterar jag mig ofta hos Terese som är instruktör på SATS, och Nilla, som är den enda anledningen till att jag klarar av att gå upp före sex på morgonen för att morgonträna.

4. Mysiga bloggar: Min sista kategori får bli bloggar som är mysiga att läsa bara för att. Punkt. Det är lite dagbok, lite real life och viktigt - både uppgångar och motgångar (för hur kul är det att läsa en blogg där allt är perfekt? Perfektheten är inte något jag kan identifiera mig med och då tappar jag också intresse). Här finns bloggar som Emelie och Mrs Ebba och Spring i Bena.

Oj då. Det blev visst fler än fyra. Och då har jag ändå inte listat ALLA mina favoriter...

4 kommentarer:

Anonym sa...

tack för din snälla kommentar om min blogg! det värmde!! =)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Tack gumman... *skrapar med foten* du vet att det är ömsesidigt!

Anonym sa...

Tack så mycket för att jag omnämns och det är lite kul att du uppfattar min blogg på samma sätt som jag vill att den ska vara. Allsidig (men med fokus på träning&hälsa) och med ett rappt språk. Nä, har inte tid att sitta här mer. Nu är det dags för näst sista långpasset innan halvmaran.

Anonym sa...

Nu när du listat några bloggar vill man ju givetvis besöka de, men jag kan inte komma in på Forss. Lösenordskrav verkar det som, lite ovanligt med en "stängd" blogg ;)