22 augusti 2007

Springa 6 timmar

Träffade en kompis till mig idag. Om några veckor ska hon springa 6-timmarslopp. Det verkar skitcoolt.

6-timmarslopp

Jag har hört talas om ultramarathon. Och lopp där man springer i evigheter. Men aldrig om 6-timmarslopp. Men det verkar skitcoolt. Om jag var i lite bättre form (=hade sprungit några fler långpass och haft bättre koll på mig själv) skulle jag också vilja vara med.

Det aktuella loppet går i Åby och genomförs tillsammans med löparklubben Solvikingarna från Göteborg (f.ö. grabbens gamla klubb). Det verkar grymt coolt och väldigt inbjudande. Eller vad sägs om: "prova på att gå/springa i hela 6 timmar med målsättningar och i en takt som bara du bestämmer. Loppet avslutas på signal och alla löpare stannar upp där de befinner sig"//"Detta är ett ypperligt tillfälle för dig som funderat på marathon men kanske varit osäker på om du ska klara det"//"Alla går i mål samtidigt"//. Och de som springer längre än marathondistansen kan titulera sig ultralöpare. Hur grymt är inte det??


Karin - om du läser detta måste du berätta hur det var!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min sambos jobbarkompis springer 24-timmarslopp!! Skåne runt typ - med pannlampa på natten. Helt otroligt att de orkar!

Karin sa...

hehe, japp jag ska rapportera efteråt hur det gick! Jag är laddad! Nu ska jag bara få in en del långpass innan den 8 september....ut i spåret! :)