19 oktober 2007

Fre 19 okt: Spinning med intervaller

Intervallerna haglar just nu!

Spinning

Jag träffade på Nilla häromdagen. Då lovade jag henne att vi skulle köra spinning imorse. Men för tredje gången den här veckan hade jag skorna på fel ställe. Så det blev ingen morgonspinning. Istället blev min plan B att köra eftermiddagsspinning.

Här är träningspåsen med spinningskorna som jag glömt kvar på jobbet så länge.

Jag stod i valet och kvalet. Spinning med Lina på Zenit. Eller spinning med Pia på Hötorget. 16.04 läste jag Spark i bakenbloggen. Terese utmanade mig (och Nilla) att följa med. Klart som korvspad att jag hakade på!

(Det peppar en lite extra att sitta bredvid en livs levande instruktör på ett pass kan jag lova - tack Terese!)

Intervaller

Pia meddelade snabbt att det var intervaller som stod på dagordningen. Det verkar som om intervallerna förföljer mig. Intervaller på cykel, intervaller på löpbandet (igår) och när jag träffade Nilla häromdagen jublade hon över de intervaller hon nyss kört.

Intervaller är bra. Det är jag övertygad om. Och med Sporty Spice som intervalldrottning är jag i gott sällskap.

Klassen idag var uppbyggd på 10 intervaller - 70 sekunder långa med 20 sekunders vila (20 sekunder går snabbt!). Sedan backe och så raksträcka med en massa spurtar. Skitkul. Och skitjobbigt!

Data

Den totala kalriförbrukningen blev 792 kcal (men då hade jag tränat lite axlar innan också, så det är beräknat på 1 timma och 24 minuter) och en maxpulsnotering på 93%.

Här står uppladdningen på jobbet. Mitt på bordet. En gigantisk flaska vatten!

Mer sådant vi hade på jobbet i dagarna: sockerkringlor. Men ser ni bananerna längst bak? Det var dem jag åt!

3 kommentarer:

Terese sa...

Tack själv tjejen. Klart att vi ska göra om detta :-)

Prralin sa...

Åhh jag är såå sugen på spinning, det var flera veckor sen nu! Ser inte ut som att jag kan hinna med det under nästa vecka heller faktiskt, men SEN jäklar! (oj va jobbigt det kommer vara då...)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Buhuu... jag är avis! Men n'sta gång ska jag vara med, så det så!