14 oktober 2007

Tjurruset

Det har länge varit snack. Nu blir det verklighet!

Viktigt meddelande till Grabben:

Grattis grabben! Din underbara flickvän har nu anmält dig till Tjurruset.

Den 20 oktober har du äran att, tillsammans med 2000 andra tjurar, göra upp om vem som är sankmarkernas mästare. Men, det blir inte så jobbigt och outhärdligt som du tror. Hemsidan låter nämligen meddela att årets bana är torrare än på länge och arrangörerna hoppas på ihållande regn den närmsta veckan. Välkommen till en annorlunda utmaning att sätta tänderna i!

(Jag bjuder på varm choklad efteråt)


Någon annan stackars grabb som också deltar?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, min "grabb" skulle mest blir tjurig... om jag anmälde honom :-) Vad sa din...?

Puma sa...

Ofelia:
Haha jag har inte sagt det till honom än. Jag väntar tills han kikar in här, eller kollar sin mail. För anmälningsbekräftelsen har jag vidarebefodrat till honom. Hehe. Vi har såklart pratat lite löst om loppet, och skojat om hur det skulle vara om han sprang det. Och även skojat om att han totalsvär om det kommer den minsta droppe vatten på honom när han springer... så det kan bli en riktigt kul dag. ;-)

Anonym sa...

Jaha, då skulle jag kunna lotta ut en startplats i Tjurruset, någon som är sugen? Eller ska jag bli tvungen att betala till den som vill springa?

Men tjurig? Nä, inte nu, inte än ... Men då under loppet, och efteråt! Jag vet inte hur mycket varm choklad och CHIPS det går åt för att sluta tjureriet. Ska sägas att jag gillar sol, värme och asfalt, så ni fattar att jag blivit anmäld till FEL lopp! Och kan någon hjälpa mig, varför vill ens tjej att hennes grabb ska bli tjurig??

Och jag fick ju hela 5 dar på mig o träna. Vad ska jag göra med alla dom dagarna? Äh, jag gör som jag brukar, jag vilar mig i form. Varför ändra på ett invant (men tyvärr kanske inte vinnande) koncept? Kan undra om det blir After Work på fredag?

Puma sa...

Grabben:
Puss puss. Jag tycker om dig också! Det här kommer bli jättekul! Jag ska se till att ta med både chips och choklad till dig. Men en AW är väl kanske inte den bästa uppladdningen... förresten tror jag inte du skulle tränat mer om du så fick 50 dagar på dig. Vilka av dina 50 par noggrannt rengjorda löparskor vill du springa i? Hehe.

Anonym sa...

finns det nåt motsvarande lopp för tjejer? och vill vi ens tänka på vad det skulle heta i såna fall!? ;)

Anonym sa...

oj, dojjor! har inte tänkt så mycket på det. kan väl låna dina o vika tårna eller köpa nya som man kan slänga direkt efteråt, typ Nike :-)