11 januari 2008

Fre 11 jan: After work

Terese försökte ta kål på oss idag.

Spinning på Stureplan

SATS Stureplan är en labyrint av trappor och små gångar. Efter att ha varit uppe på tredje plan och virrat genom rum och kyffen hittade jag träningssugna Nilla och konstaterade att spinningsalen med det halvdåliga ljudet låg nere på entréplan nära omklädningsrummet.

Terese stod för passet och jag visste att det skulle vara bra. Det är ju trots allt Terese vi pratar om!

Passet bestod av tre varv på en imaginär bana. Varje varv började med fem minuter backe. Sedan ett tungt block med intervaller. Många och korta och få och långa i en härlig blandning.

Personligen gillar jag de som är mellan 40 sekunder till 1 minut. Tillräckligt korta för att jag ska våga hålla hög intensitet men tillräckligt långa för att hinna bli riktigt jobbiga.

Nu har jag landat hemma i TV-soffan. Jag har en riktigt skön fredagskväll framför mig. I kylen står en flaska bubbel och väntar på att bli öppnad - den perfekta vardagslyxen. Imorgon väntar sovmorgon, vila från träningen och sedan ett av grabbens fyrverkerijobb på eftermiddagen. Det ska bli en skön helg på hemmaplan, något som jag inte haft sedan mitten av november.

3 kommentarer:

Sofy sa...

Ha, ha...så det var därifrån idén om bubbel egentligen kom!? :)Härligt med vardagslyx. Jag tycker att bara vetskapen av att man har en flarra i kylen skänker glamour och glitter över ens vardag. Hoppas det var en underbar kväll. Vad säger du om söndag förresten?

Ulrika sa...

Hej, hej!

Kollade lite mer noggrant på din blogg igår och jag hade aldrig fattat tidigare att du är överviktig. Jag tog bara för givet att du var värsta superatleten när jag läst om hur pass mycket du tränar och hur långa dina rundor är och så...

Härligt att du kämpar på så. Jag tycker alltid det är inspirerande med folk som inte ger sig trots att de har hinder i vägen. Har ju själv IBS (antagligen men har just gjort gastroskopi för att kolla om det kan vara glutenintolerans i alla fall) och det är ju knepigt på många sätt, inte minst när man skall försöka hålla vikten uppe och träna upp musklerna och sådär. Har ju även haft en förlamning som barn.

Jobba på! :)

Puma sa...

Sofy:
Bubblet finns alltid där! :-)

Ulrika:
Hallå! Låter läskigt med den där gastroskopin... men nu är den gjord! Det låter som om du verkligen förstår det där med kämpaglöd från vad du skriver i din kommentar. Heja heja! Trots att det ibland är tufft, ja supertufft, så får man försöka vända det till sin egen fördel. Men det är ju inte alltid lätt att vara så optimistisk. Jag hejar på dig!