10 januari 2008

Tor 10 jan: Träning på lunchen

Det finns någt smått otroligt över träning.

45 min spinning

Träning har en förmåga att likt ingenting annat ändra humöret och sinnesstämningen totalt. Det är löjligt fantastiskt. Och det går inte att i ord beskriva. Det måste upplevas!

Innan dagens pass kände jag mig oengagerad och likgiltig. Nu är jag pigg och lätt i sinnet. Vilket botemedel träning är!

Under lunchspinningen var jag omgärdad av pepparkakor. Nyförlovade Tereses andra hälft Glenn ledde passet och en av mina vänner från bloggen satt bredvid och spred energi. Båda nyss hemkomna från sol och bad och ledighet i Thailand. Det syntes! Nu är det jag som går hem och badar i brun utan sol!

Denna mellanbudgetvariant av brun utan sol från L'oreal gillar jag. Den finns också som färgad créme vilket är snäppet enklare.
Doftmässigt är den okej. Visst luktar den. Men den stinker inte.


Spinningen var, som vanligt när det är Glenn som är uppe och tutar och kör på podiet, rak och hård. Nytt pass, nytt upplägg och ny musik. Men en sak var densamma. Glenn spinnar på med de långa blocken. Det är bra. Det är tufft. Det är toppen.

Nu sitter jag här och äter matlåda. Igen! Laga Lätts kinesiska faluwok står på menyn.

8 kommentarer:

Em Löfgren sa...

vad avis jag blir på dig som hinner träna på lunchen..!! mycket!!

Ebba sa...

Skönt med lunchspinning! Då är man verkligen redo för eftermiddagen sen. :)

Anonym sa...

From nästa vecka är det jag som börjar träna på lunchen!

Terese sa...

Då la du märke till den feta ringen som han tydligen hade på sig under hela passet :-)

Terese sa...

Glenn undrar vad du tyckte om klassens första halva.

Anonym sa...

Kul att ses igen & härligt med inspirerande sällskap under ett tufft spinningpass :)

Susanna sa...

Appropå ditt förra inlägg har jag förresten mycket lättare för att tycka att jag ser bra ut när jag har använt just brun utan sol. Skavanker syns mindre och muskler syns mer - den ultimata kombinationen! Min absoluta favorit är Lumidées "Sun magic - Self Tan Foam". Del är den ganska billig, dryta hundralappen för en flaska, och dels är den inte en kräm utan skum. Just skumkonstistensen är faktiskt riktigt rolig att stryka på (ja, det låter kanske lite konstigt, men prova!) och dessutom torkar den in i huden direkt, till skillnad från lotions. Prova!

Puma sa...

Eml:
Tja... jag kan gå med att byta min lunchträning mot din pålle!

Ebba:
Precis!

River:
Bra!!

Terese:
Jaaaa - den skimrade fint till brännan!

YTZ:
Detsamma detsamma, hoppas vi ses snart igen!! Hör gärna av dig med de där länkarna vi pratade om!

Susanna:
Ska testas! Har provat PizBuins skumvariant och håller med om att skum är lite annorlunda. Går skitsnabbt in i huden. Ska testa Lumidée också. Ger den mycket färg?