23 januari 2009

Semester!

Det är skönt att vara hemma - nästan som semester!

Borta bra - men hemma bäst

Jag är inte hemma överdrivet ofta. Hemma i Halmstad alltså. För det är faktiskt Halmstad som är hemma nu. Det är så det känns i både hjärta och hjärna. Jag försöker vara hemma på helger, måndagar och fredagar. Resten av dagarna jobbar jag från Stockholm. Detta håller ibland - och ibland inte. När jag åker härifrån på måndag kommer jag inte komma hem på drygt 2 veckor. Så jag får passa på och njuta medan jag kan.

Jag har beklagat mig ganska mycket för mina närmaste om att jag behöver semester. Julen innebar inte särskilt mycket leddighet eftersom jag jobbade ganska mycket. Och de två månaderna före jul var rena rama stressteasern. Så jag känner mig lite trött. Inte i kroppen. Mest i huvudet. Därför är det extra skönt att få en superlånghelg här hemma. För det är här jag vilar upp mig.

Att träna tröttar inte ut mig, trots att Pumamamman tror det. Inte heller resorna mellan Halmstad och Stockholm. Tvärtom tycker jag att det är rogivande att köra bil eftersom man kan samla tankarna. Mindre rogivande är det att åka tåg, eftersom det alltid är försenat, men då kan jag i alla fall göra annat.

Igår kväll försökte jag och Grabben vara effektiva. Vi har inrett vår lägenhet till hälften men det saknas några viktiga prylar. Det är lite tomt ovanför soffan. Vi kommer att förstora bilder från Whistler och Åre och ha som stora tavlor. Så vi måste köpa ramar. I varken gästrum eller sovrum finns det belysning och vi måste köpa ett snyggt skåp i högblankt vitt att stänga in våra papper i eftersom vi båda är insyltade i egna företag.

Det är lite tomt ovanför soffan.
Det inkluderar även soffhalvan utanför bild.

När jag skriver att vi försökte vara effektiva menar jag att jag tog bilen till Göteborg för att träffa Grabben och gå på Ikea. Vi var ute efter de där ramarna och det där skåpet. Väl framme hittade jag en underbar lampa som jag ville köpa med mig hem. I 3 ex. Alla goda ting är 3 och jag vill ha 3 av det mesta. Förutom soffa, säng och matbord. Vi plockade även på oss de obligatoriska värmeljusen och lite annat.

Allting gott kan tyckas men nej. Lampan som jag hittade fanns i ett av deras möblerade rum men väl nere på lampavdelningen har den utgått. Agh! Och ramarna som vi ville ha var slut i alla storlekar. Agh! Och stommen i skåpet var slut i den färg och storlek vi ville ha. Aaagh! Vi var jäkligt sura kan jag meddela. Så vi ställde våra obligatoriska värmeljus på golvet och åkte våra 10 mil hem igen. Jäkla Kamprad!

Något vi har hunnit inreda med är däremot snygga handdukar till den ena badrummet. De är snyggt turkosa och passar fint till grått golv, vita väggar och ek. Det är i alla fall något. Nu ska vi bara komplettera med resten vilket år som helst.

Vi har i alla fall inrett med snygga handdukar.

4 kommentarer:

TheLoonyNail sa...

Trist med Ikea!
Schyssta handdukar, jag har likadana :)

Anonym sa...

Åk åt andra håller och gå på Ilva i Malmö istället. De har sjuuukt mycket snygga grejor!

Magdalena sa...

Attans opx, känner igen detta med IKEA-besvikelsen. MEn du kan kolla och beställa på nätet, framkten är värd varje krona!

Prralin sa...

Tålamod är en dygd finns det de som säger (men jag har ingen erfarenhet av det själv...). Det ser ut att finnas potential iaf, men det är hopplöst när det "aldrig" blir klart! Lycka till!