26 oktober 2007

Allt för Hälsan

Jag tänkte gå på hälso- och träningsmässan i helgen. Men jag tog smygledigt från jobbet och gick i redan i eftermiddags. Det var snabbt gjort.

Mässa: Allt för Hälsan

Så var det dags för den efterlängtade mässan: Allt för Hälsan. Det har skrivits och annonserats om den i mängder - och jag åkte dit med stor förväntan.

Jag träffade på bloggaren Nilla på mässan. Och även Terese i montern för Lifeportalen.

Jag kan med en gång säga att min förväntan var större än upplevelsen. Mässan pågick enbart i en av tre hallar och det handlade mest om hälsokostpiller och vibrationsplattor. Och om att köpa grejer man ändå kan köpa på andra ställen...

Jag öppnade dock villigt plånboken för några godbitar: kläder från Röhnisch i Team Sportias monter. Bars i jäkligt coola smaker från Swebar (Dalblads) och en smart träningsdagbok.

Dalblads visade upp de goda proteinbarsen Swebars i variationsrika smaker. Vad sägs om t.ex. pepparkaks- eller saffranssmak. Jag köpte 10 st saffransbars för en tia styck. Det blir finemang när det går mot juletid!

Jag valde bort Fitness Magazines träningsdagbok för Fitnessförlagets version. Den sistnämnda kändes bättre: mer plats för att plita ner det man klarat av! 75 spänn.

Det var lagomt med folk på mässan idag. Men oj oj vad det kommer bli fullt i helgen - alla besökare, inklämda i en enda mässhall!

Funktionell "träningsmaskin", sexbädd eller tortyrredskap? Kolla in "handklovarna" i päls!

Smarta businesskillen Paulúns monter var välbesökt. Och nog störst av dem alla. Här fanns mycket ur sortimentet att köpa...

Det fanns många montrar åt det mer själsliga hållet. Själv saknade jag det rent träningsmässiga. Det som fanns att beskåda i träningsväg var mest maskiner som jag ändå inte har planer på att köpa.

Mat går alltid hem. Jag har länge velat prenumenrera på en smart ekolåda eller en låda från årstiderna. Men jag har inte gjort slag i saken än.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det låter jätteskoj med mässan!! Jag hade också velat gå dit juu!!

Bars i pepparkaks-ochsaffrans-smak lät ju skitgott!

Får man fråga hur den där Träningsdagboken du köpte ser ut innuti??? Jag har ju Fitness Magazines, men är inte så nöjd med den och är ute efter nån annan.

Anonym sa...

Åh skjosigt! :D Hade också velat gå på den, men visste liksom inte vilken av dagarna som var bäst. En weekend i Sthlm är ingenting jag har råd med just nu :P Sen var nog inte Fredrik så pigg på att köra 40 mil fram o tillbaka för en mässa haha :P

Anonym sa...

Ps. Undrar också liksom Bille hur träningsdagboken du köpte ser ut inuti! :)

Mjölksyra sa...

åh, vad snällt att du vill maila! adressen är: mjolksyra.blogspot.com

Anonym sa...

Nu har jag beställt den där träningsdagboken från adlibris! Tack för tipset!

Mjölksyra sa...

okeeej... jag måste ha yrat lite igår. feberdrömmar eller nått! :-)
adressen är ju: mjolksyra@gmail.com

Anonym sa...

Jag blev också lite besviken på mässan, men kom iallafall hem med en bunt gamla tidningar som jag köpte billigt. Och så bytte jag några ord med Fredrik Paulun, bara det! :-)

Anonym sa...

jag har prenumererat på Ekolådan (mix) men tyckte det ar sådär och slutade efter ett par månader. Det var väldigt mycket palsternackor, kålrötter osv - lite trist att laga mat på. Har hört att årstiderna är bättre.

Anonym sa...

Visst är det kul med mässa, men lite tråkigt när man råkat ha för höga förväntningar på den.. Jag blev också besviken på innehållet men, som elin, fick jag åtminstone med mig ett gäng tidningar hem. =D