27 oktober 2007

Lördagsjogg och skidpremiär

Lördag = jogging i min kalender.

Lördagsjogg

Det jobbiga med att träna är inte att det är fysiskt jobbigt. Eller att man blir trött och svettig. Ibland är det liksom steget till ytterdörren som är det jobbiga.

Som nu. Jag sitter i soffan. Jag vet att jag ska ut och jogga idag. Och jag tycker faktiskt det ska bli rätt så skönt. Jag har ytterdörren typ sex meter framför mig. Och kläderna finns i en garderob tre meter till höger. Men ändå känns tanken på att gå ut och jogga lite jobbig. Så jag skjuter upp det. Bara lite till. Försöker intala mig att jag måste komma i rätt "stämning" först. Jojo...


Den alpina världscupscirkusen hade premiär idag. Längdåkarna också. Anja slutade sjua i premiärtävlingen (Aftonbladet beskriver det som en "tung dag") medan längdnissarna gjorde betydligt bättre ifrån sig: sprinten Björn Lindh slutade tvåa och Anna Dahlberg trea.

Nu får det sätta igång och snöa så att jag också kan åka lite...

2 kommentarer:

Prralin sa...

Känner igen det där, det är att komma till skott som är jobbigt - när man sen väl har kommit till träningen så är det ju bara kul!
Hoppas du lyckades komma iväg - och att du får en trevlig helg!

Puma sa...

Prralin:
Ja, till slut gjorde jag det. Och det var ju hur skönt som helst! Det dumma är ju att jag veeeet att det kommer kännas bra så fort jag kommer ut. Men ändå känns det lika jobbigt att faktiskt sätta på sig grejerna.