24 oktober 2007

Uppladdning

Jag sitter här och laddar inför eftermiddagens träning och yänke kanske knapra på en kolhydrat eller två idag till lunchen.

Uppladdning

Igår blev det en joggingtur mindre än planerat. Men det känns ok. För jag har faktiskt lite träningsvärk här och var.

Istället blev det utflykt till kvällsvackra Djursholm och sedan salladsfika på söder. Jag gillar kontraster.

Men - i eftermiddag blir det åka av igen. Då ska här megatränas. Wohoo! Det är nästan så att jag ska äta en kolhydrat eller två till lunchen för att överleva det.

Hur laddar du upp för träning: fysiskt och mentalt?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag går igenom passet innan. Hur det känns i kroppen. Exakt vilka övningar jag ska göra, i vilken ordning. Hur många. Om jag ska lyfta tyngre och få reps eller tvärt om. Hur jag ska köra konditionen, före emellan eller efter. Hur det ska kännas. De riktigt bra passet är faktiskt de där man går efter planeringen, oftast.

Anonym sa...

Äter ordentligt så klart! Visste du att det egentligen är det som du äter dagen innan som räknas? Jag presterar bäst om jag inte känner efter för mycket. Om jag tänker för mycket och fokuserar på hur många reps jag ska göra eller hur många kilon jag ska lyfta så blir det en anti-laddning istället.

Anonym sa...

Ska jag träna medel- eller högintensivt laddar jag genom att äta kolhydrater, t.ex. en stor portion havregrynsgröt. Annars tar kroppen av musklerna istället för från kolhydratsdepåerna, vilket ger motsatt effekt från det man önskar med träningen. Jag har också innan funderat ut vad exakt det är jag ska träna och hur länge. Jag måste skriva upp ett inre schema, allt ska vara förutbestämt så jag inte står på gymet och halvfjösar :P

Anonym sa...

Vad bra, självklart får du också länka! =) Namnet kommer inte från skorna, det kom jag på eftersom jag fyller år i maj, haha :D

Anonym sa...

Länkade till din blogg, hoppas att det är okej!