12 februari 2008

Skadad!

Det är förvisso inget löparknä, ingen vrickad fot, ingen sträckning eller överbelastning - men det svider som sjutton ändå.

Champion?

Det vill sig inte riktigt väl mellan sportbh:arna från Champion och mig. De ger mig skavsår. Just nu har jag stora röda märken på sidan av överkroppen från bh:ns hårda kant och ett elakt rött märke på ryggen från låset. Det sved rejält i duschen.

Champion Action Shape skaver på ryggen...

Det lustiga är att jag har två olika sportb:ar från Champion, och båda skaver. Min andra sportbh, som jag inte längre får använda för grabben just för "skaderisken", ger mig osexiga skavsår vid kanten av brösten. På St Eriksloppet för några år sedan fick jag snygga blodiga märken på tröjan. Men i (löpar)stridens hetta kände jag inget förrän i duschen. Då sved det också rejält.

...och Champion Full Support skaver där fram.

Det är kanske dags att inse att jag och Championbh:n sprungit våra sista mil tillsammans. Det är dags att förlita sig på Shock Absorber, Casall och uppstickaren Hogengård of Sweden.

15 kommentarer:

Anonym sa...

hade också en träningsbehå från champion som skavde, sedan köpte jag en från NIKE som är helt underbar!:)

Löpning & Livet sa...

Jag får också skavsår av mina sportbhs ibland. Brukar mest vara under brösten, men ibland får jag sår på bröstvårtorna.. När jag ska springa längpass brukar jag förebygga detta genom att tejpa bröstvårtorna :)

Erika sa...

Aj! Köp en sport-bh som inte har knäppning och har lite sömmar så är risken mindre att få skavsår.
Min börjar bli för liten så jag ska också på sport-bh-letar-jakt :)

Karin sa...

Bäst o hitta en bra sportbh innan Skövde du! Då kommer man få skavsår av minsta lilla kant, men det märker man ju först i duschen som sagt! Jag hittade ett 4 cm långt sår på ryggen i duschen imorse efter morgonpromenaden, måste ha varit från lappen i byxorna från igår. Alltid är det nåt! Men vi har iaf inte ont nån annanstans så! =)

Ebba sa...

Aj! Skavsår är aldrig kul. Speciellt inte runt brösten, haha. Hoppas du får tag på någon mjuk och skön =)

Anonym sa...

Jag har alltid trott att tjejer som har "omlott"-träningsbehå håller på och light-tränar. Brösten måste ju hoppa som galningar om man springer! Men när jag inte lyckades hitta nån bra behå så provade jag en sån och den har fungerat utmärkt för mig - inte minst när jag springer! Annars har jag faktiskt fått skavsår vid behåns övre kant (!) ovanför brösten. Visst begränsar bröstens storlek detta val, men det kan vara värt att testa i ett provrum iaf!

Dunceor sa...

Nu använder jag inte BH (av naturliga skäl - jag har inga bröst, doh) men skavsår kan jag relatera till =) Tejpa fötterna på min 12k pass i söndags vilket var skönt ur stabilitetsperspektiv men sikka skavsår jag hade efter. Det krävdes inte en dusch för att upptäcka.
Jag kan även berätta att det gör våldsamt ont att smeta Ice Power över skavsår =)

Anonym sa...

usch då, jag som tittade på champion och tyckte de såg så fina/bra ut... jag har en Stay in Place och en annan utan speciellt märke. De funkar väldigt bra för mig - men så har jag inte de största gazongazarna i världen heller.

Anonym sa...

Jag brukar inte få skavsår men fick det faktiskt sist jag var ute och sprang (i en gammal sport-bh som aldrig nånsin gett skav tidigare). FY FASEN vilken smärta i duschen sen. Förstår precis vad du menar!

Hoppas du hittar någon som funkar bättre. SJälv älskar jag shockabsorber, sitter så himla bra och är så snygg!

Sofy sa...

I love casall... men ja, mig kanske man inte ska jämföra med då mina små bröst aldrig ger mig bekymmer. ( förutom då att de inte alltid fyller ut snygga linnen å så, men det är ett helt annat problem, hi, hi...

Anonym sa...

Jag har problem att hitta en bra sport-bh... Tycker aldrig att jag hittar någon som ger bra stöd!

Slow-Eva sa...

och jag som nyss förälskat mig i den översta BH:n! Den går ju att ställa in så bra och den sitter ju fantastiskt.

Du har den inte för hårt runt då?
Jämfört med erika tycker jag dock att fördelarna med en som man knäpper är många. En sån man drar över huvudet kan ju aldrig sitta tightare än att man får den över axlarna!

Eller så är det helt enkelt så att ni inte är en match :)

Anonym sa...

Vad läskigt! Jag tycker att det är oerhört svårt att hitta bra sportbehåar men kör just nu med rönish med meshtyg på baksidan. De ärd ebästa jag akn hitta men nästa gågn det blri dags att köpa ny akanske jag ska testa de du rekommenderade.. Det är ju det minsta man kan göra för kroppen att skaffa bra utrustning =) Har tänkt på det många gånger på gymmet att det är väldigt många tjejer som tränar med vanlgia bhar under, läskigt. Ha en bra dag!

Unknown sa...

Jag har 2 champion utan knäppning (men så har jag myggbett också...) och de skaver inte, men de är så himla varma!!! Favvisen är en swegmark med en massa mesh på (=inte varm alls), tyvärr har jag inte hittat den igen så har inte kunnat köpa fler.

Däremot får jag skav på fötterna hur lätt som helst, nästan så jag vill ha sponsoravtal med compeed :/

Puma sa...

Sofia:
Vad heter den?

Andréa:
Där har jag aldrig haft skavsår. Låter som det skulle göra extra ont. Men var och varannan kille kommer ju i mål med stora blodfläckar just där även på millopp.

Erika:
Har nog för stora grejer för sådant...

Nike:
Ja jag kan tänka mig det. Tar nog med mig extra skor också...

Mrsebba:
Nä - inte speciellt snyggt heller...

Tess:
Kan du tipsa om märke?

Dunceor:
Skavsår på fötterna är nästan lika illa. I've been there done that många gånger. En gång svullnade foten upp så mycket efter ett (blodigt) skavsår att jag inte fick ner det i skon. Antibiotika hjälpte...

Funrun:
Jag tycker att Champion funkar hur bra somhelst ur supportfunktion! Och de kanske sitter bättre på dig?

Anna (orka mera):
Shock absorber är en favorit här med!

Sofy:
Jag har också en Casall men den ger inte jättebra stöd. Jag gillar den dock och brukar använda två bh:ar när jag är ute och springer.

Anna:
Jag med. Därför använder jag som sagt två. Tycker det är mycket bekvämare och ser bättre ut när det i stort sett inte skumpar alls.

Evasleva:
Vi är nog helt enkelt ingen match... :-)

Msfatso:
Yup jag med. Många använder sina vanliga bh:ar. Hängiga bröst är det sista jag vill ha...

Mialena:
Haha. Har aldrig tänkt på att de är varma...