12 februari 2008

Tis 12 feb (forts.): Äntligen långpass!

Kvällen blev långt mycket bättre än jag trodde!

110 sköna minutrar

Emliscious myntade det sköna uttrycket talk'n'walk häromveckan och ikväll gjorde jag och Coola Karin något liknande. Vi sprang långpass ihop. Det är just det som är det sköna med långpass - man kan springa ihop med någon och faktiskt föra en vettig konversation utan en massa flämt mellan de enstaka ord man försöker få fram.

Vi hade tänkt oss en runda på 15 kilometer men när vi var längst ute på mörka och öde Djurgården visade båda våra pulsklockor runt 16 kilometer. Typiskt. Eftersom vi kände oss ganska klara med passet och dessutom började frysa tog vi en varm och skön buss hem. Tur att man har med sig SL-kortet...

Såhär såg vår runda ut. På Djurgården tappade vi bort lokalsinnet så hur vi sprang vet jag inte riktigt. Jag tappar alltid bort mitt lokalsinne och förnuft där ute, trots att jag sprungit där så många gånger...

Självfallet var det mest träning vi snackade om. Det känns som om träning är i stort sett det enda jag snackar om nuförtiden. Min umgängeskrets har sakta men säkert ändrats till att bestå av träningstokar...

Vi konstaterade att det var länge sedan vi sprang långpass. Jag körde ett i Åre i julas och ett misslyckat pass med Sofy för någon månad sedan men förutom dessa två var det evigheter sedan sist. Därför känns det bra att kvällens 16.5 kilometrar kändes både sköna och smärtfria. Farten låg på bekväma 6.40 vilket är något långsammare än min tänkta marathonfart men väl i takt med, eller lite snabbare än min tänkta fart på 6-timmarsloppet.

Nu ska jag vara extra duktig och stretcha lite...

7 kommentarer:

Karin sa...

hahaha..ja sorry att allt ja snacka om var träning, tänkte inte ens på det =)
Tack för en skön tur! Sitter i soffan o myser nu!

Anonym sa...

LÅte som ett härligt pass! Kul att springa ihop med nån ibland! Min löparkompis är nybliven mamma, så dröjer lite till innan vi kan springa ihop igen! Men sambon följer med på vissa pass iaf, dock inte de långa! =) Kul med 6-timmars, blir nog mitt nästa mål skulle jag tro! Du skulle springa i Skövde snart va?? Ha det gott!

Erika sa...

Är otroligt imponerad av dig och dina prestationer, 16,5 kilometer bara sådär när jag tycker 3 är skitmycket - fast allt är väl relativt till hur mycket man tränar va? :)

Puma sa...

Nike:
Men jag gillar att snacka om träning! :-)

Elin:
Ja det var en kick. Yes, mastodontloppet i Skövde kommer snart - kan tänka mig att en sådan grej skulle passa dig med. Du är ju också lite crazy! :-)

Erika:
Som jag skrev på din blogg - i rätt fart kan man nog springa hur långt som helst!!

Ebba sa...

Lät som ett skönt pass! Och vad kan vara bättre än att prata träning? :)

Anonym sa...

gud så långt du springer!!! Du (ni alla långdistansare) är riktiga pepp-maskiner för mig!

Em Löfgren sa...

härligt långpass! och skönt att ni anamade lite talking!! haha!! tror man förbränne rmer då, right?! iallafdall går tiden fortare!!